در این ویدئوی آموزشی، به طور کامل و تخصصی، نصب و راه اندازی مودم سیمکارتی هواوی huawei WBB router 30 سری ooredoo به همراه سیمکارت مبین نت، و چگونگی تنظیمات وایرلس مودم، تشریح شده است.
مودم سیمکارتی huawei WBB router 30
امروزه اینترنت را میتوان یکی از ملزومات انجام کارهای روزانه دانست.
نیاز مداوم به اینترنت خصوصاً وایرلس ، اجتناب ناپذیر است.
اغلب کسب و کارها نیاز دارند که نقاط مختلف از محیط کاری خود را به اینترنت متصل کنند.
ممکن است محیط یک کسب و کار مانند کارخانهها و …، به قدری وسیع باشد که استفاده از کابل مقرون به صرفه نباشد.
از این رو، استفاده از مودم سیمکارتی ، یکی از بهترین راهکارها برای اتصال مداوم کاربران به اینترنت است.
شرکت هواوی با ارائه انواع و اقسام مودمهای سیمکارتی با وزن کم و عملکرد بالا، در این زمینه پیشتاز است.
شما میتوانید با استفاده از مودم سیمکارتی huawei WBB router 30 سری ooredoo ، و قرار دادن یک سیمکارت مبین نت در آن، از آنتن دهی بالا و پشتیبانی از شبکه پرسرعت بیسیم و از طریق wifi بهره مند شوید و به آسانی فایلهای مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.
قابلیتها و امکانات
این نوع از مودمها، گزینهای عالی برای انتقال تصویر دوربینهای مداربسته و ویپ (VOIP) هستند.
مودم سیمکارتی huawei WBB router 30، از تمامی اپراتورها، شبکههای HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM و شبکه وای فای WI-fi 802.11 a/b/g/n/ ac پشتیبانی میکند.
این مودم، از تراشههای سیلیکون 6930 ساخت هواوی است .
از لحاظ ساختار، بسیار شبیه مودمهای روتری CAT6 شرکت هواوی مانند e5186-22a است.
4 درگاه LAN 100M ، چهار درگاه برای تلفن خطوط ثابت و VOIP و SIP و یک درگاه USB دارد.
گیرندگی و قدرت بالای آنتنهای LTE این مودم به گونه ای است که ، در ضعیفترین مناطق هم میتوان از اینترنت با سرعت مطلوب بهره برد.
پشتیبانی از VLAN، UPnP ، IPSec ، DLNA، ETH، DMZ، samba، L2TP و VPN Passthrough و قیمت بسیار مناسب، از دیگر قابلیتهای مودم سیمکارتی huawei WBB router 30 است.
تنظیمات وایرلس مودم سیمکارتی
پس از راه اندازی مودم سیمکارتی و انجام تنظیمات وایرلس مودم، پنل مدیریتی مودم قابل دسترسی است.
از لحاظ پنل مدیریتی هم، این نوع از مودمهای بیسیم، کاملاً پیشرفته هستند
پنل مدیریتی آن، امکانات و ابزارهای مهمی را در اختیار کاربران قرار میدهد.
با مشاهده ویدئو، به راحتی میتوانید تنظیمات وایرلس مودم را انجام داده و از و دیگر امکانات آن را بهره مند شوید.
در بخش اول ویدئو، نکاتی در مورد راه اندازی مودم سیمکارتی ارائه شده است.
با انجام دادن دستورالعملهای تشریح شده در این آموزش، به سادگی میتوان مودم سیمکارتی راه اندازی کرد.
در قسمت دوم ویدئو نیز ، به طور کاملاً کاربردی ، تنظیمات اولیه برای وایرلس مودم توضیح داده شده است.
شما میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف، پهنای باند و سرعت دانلود سیمکارت خود را تست کنید.
در این ویدئو ، روش تست پهنای باند و بررسی سرعت دانلود سیمکارت ، قابل مشاهده است.
سرعت بسیار مناسب و بالای دانلود (که حدود 50مگابایت برثانیه است)، نشان دهنده عملکرد مناسب این نوع از مدلها است.
اگر در هنگام راه اندازی مودم و تنظیمات وایرلس آن، دچار مشکل شدید، میتوانید سؤالات خود را از کارشناسان فنی ما، و یا در زیر همین مقاله و در قسمت نظرات، بپرسید.
-
مینی کیس اچ پی نسل چهار HP Compaq 8200 Elite Small Core I53,500,000 تومان
-
مینی کیس اچ پی نسل سه HP Compaq 8200 Elite Small Core I5جهت اطلاع از قیمت های بروز با شماره 31112-031 تماس بگیرید
-
مودم روتر 4G هواوی مدل WBB ROUTER30-22A LTE2,280,000 تومان
-
تلفن تحت شبکه سیسکو 7965G720,000 تومان
-
تلفن تحت شبکه سیسکو 7942G570,000 تومان
105 دیدگاه
سلام خسته نباشید من تازه گرفتم این مودم ولی اصلا انتن نمیاد و modeب رنگ قرمزه چیکارش کنم؟؟؟ریست هم کردم درست نشد؟؟؟
باسلام و وقت بخیر
این مورد به دو چیز بستگی دارد :
1 – سیمکارت فعال نبوده یا سوخته باشد(برای اطمینان در گوشی موبایل تست کنید)
2 – ریست کنید – در فیلم آموزشی نحوه ریست کردن را ملاحظه کنید
با سپاس
بنده این مودمو دو روزه خریدم ازتون همه چیشو چک کردم کلا سرعت نیست در حدی که وای فای مینویسه بدون نت گاها تو روز یکی دوبار وصل میشه با کابل شبکه هم نیم ساعت سرعت درست میشه 5 ساعت قطع خودمم شبکه کار کرددم هر کاری کردم درست نشد حتی رنج آی پی ام اوردم 1.1. بازم درست نشد. لطفا سریع پاسخ بدین ممنونم
باسلام و وقت بخیر
درخصوص سرعت اینترنتی که از مودم خارج می شود و نحوه اتصال واستفاده از آن ،به یکی از دو روش وایرلس(در حدود حدودا 5 متر فاصله از مودم) و به روش کابلی تا 90 متر کابل شبکه مرغوب نباید فرقی وجود داشته باشد./سرعت وایرلس مودم 300مگابیت است و تا 32 نفر همزمان امکان اتصال وجود دارد./
برای مشکل شما ابتدا باید بدانیم شما از چه سیمکارتی استفاده می کنید؟؟؟آیا آن سیمکارت در درجه اول در منطقه ای که استفاده می کنید پوشش مناسبی دارد؟؟؟برای فهمیدن این موضوع همان سیمکارت را با موبایلتان بررسی کنید./مورد بعدی بررسی سازگاری مودم با سیمکارت است!!!!این مودم با سیمکارتهای همراه اول ، ایرانسل ، مبین نت ، افرارسا تست شده و به نحو احسنت جواب داده است.این مودم قادر است در باندهای 800-900-1800-2100-2600 نیز کار کند.
لطفا موارد بالا را بررسی کنید و در صورت هرگونه سوالی در همینجا مطرح کنید.
تشکر
سلام این مودم دو سه روزه رسده دستم دیشبوتست کردموقطعی زیاد داره کلا ۱ دقیقه وصله بعد قطع میشه باید خاموش روشن کنم سیم کارت ایرانسلم انداختم البته انتن ایرانسل یکم ضعیفه تو منطقه ما ولی گوشیم راحت کار میکنه با ایرانسل
باسلام دوست عزیز
در پرسش های گذشته به بخشی از سوال شما پاسخ دادم ولی پیشنهاد میدم یکبار مودم را ریست سخت افزاری کنید./
آموزش ریست کردن در فیلم آموزشی بالای همین صفحه موجود است./
اگر جواب نگرفتید لطفا با سیمکارت همراه اول هم آزمایش کنید و نتیجه را همینجا اعلام کنید-باتشکر
دوست عزیز سیمکارت ایرانسله با سه تا سیم کارت در چند نقطه شهر تست شد که انتن دهی اینا و هیچ چیز مشکل نداشت چون گاها روزی یک بار درست میشه من حس میکنم مودم خرابه چون کانفیگی هیچ چیزی راه حلش نبود.
مهندس مودم را ریست سخت افزاری کردید ؟
بعله مهسندس عرض کردم که خودم شبکه بلدم مشکل از خود مودمه چند تا از دوستان هم اشاره کردن پایین
منظور گاها جوری قطع میشه از دی ان اس های گوگل هم پینگ نمیگیره یا از خود گوگل
مهندس جان نگران مرجوعی نباشید-مطابق فاکتور مودم ها زمان تست دارند و مرجوع خواهد شد و برایتان دستگاه جدیدی ارسال می گردد./
ولی برای اینکه آخرین تلاش ها شود تا معطل نشوید،موارد یاد شده را بررسی مجدد کنید./
اگر ممکن هست یک مودمی رو کاملا تست کنید بعد ارسال بفرمایید.وای فای پینگ و وبسایتا که قطع و وصل نداشته باشند.اگر مشکلی نداشتن میخواستم بگم من براتون تو تبریز بفروشم ولی متاسفانه ایراد زیاده
مهندس تا به حال بیش از 1500 دستگاه ازین مدل فروخته شده و با وجود 1% خرابی موفقیت خوبی برای ما محسوب میشه./
امروز در حال تست یک مدل سیمکارت دیتا4.5G مخصوص این مودم ها هستیم که اگر جواب خوبی ازش بگیریم پکیج بسیار خوبی خواهد شد./
این سیمکارت ipstatic هم دارد./درخصوص تعویض مودم این وظیفه ماست و باکمال میل تعویض می کنیم./لطفا به آدرس دفتر اصفهان با باربری وطن ارسال کنید./همکاران من هر روز بابری هستند و در اسرع وقت مودم جایگزین ارسال خواهد شد./
بازهم امری باشه درخدمتم ☺
ممنون از لطفتون
خواهش می کنم / بازم امری بود درخدمتم
سلام
من محلی که مودم رو نصب کردم فقط ایرانسل آنتن میده 3g و با گوشیم راحت وصل میشم به اینترنت ولی مودم آنتن پر نشون میده ولی چراغ mode بنفش چشمک زن هست و آبی نمیشه و اینترنتم ندارم چیکار باید بکنم؟
دوست عزیز با سلام
چراغ mode تنها به رنگ آبی یا قرمز می شود و بنفش ندارد./
درخصوص قطع و وصل شدن اینترنت، لطفا تنظیمات مربوط به رومینگ مودم را بررسی کرده و درصورت غیرفعال بودن ، آنرا فعال کنید
برای اینکار بایستی با نام کاربری و رمزعبور سوپر ادمین این مودم ها وارد تنظیمات مودم شوید.
پسورد سوپر ادمین مودم huawei ooredoo wbb router30
user=ooredooadmin
pass=adminooredoo
می باشد.پس از ورود به تنظیمات به منو internet رفته و سپس به زیرمنو network setting رفته و در آنجا در پایین صفحه تیک Data roaming را فعال کنید و سپس تنظیمات را ذخیره کنید
اینکار را انجام داده و درصورت هرگونه سوالی در همینجا مطرح کنید.
باتشکر
سلام.مودم با سیمکارت ایرانسل سازگار نیست.کانکت میشه ولی فقط با فیلترشکن میره داخل سایتها.
دوست عزیز سلام
بله درست میگید در بعضی مناظق سیمکارت ایرانسل همینجوریه که میگید.مشکل اینکار را من بررسی کردم و متوجه شدم در تنظیمات DNS است.لطفا برای استفاده بهتر DNS کارت شبکه دستگاهی که بهش وصل کردید را بصورت دستی کرده و از DNS های گوگل استفاده کنید.
DNS1=8.8.8.8
DNS2=4.2.2.4
بررسی کنید و درصورت داشتن هرگونه سوالی همینجا مطرح کنید/باسپاس
سپاسگزارم.لطفا برا نصب vpn هم توضیح بدید.بینهایت ممنونم
خواهش میکنم دوست عزیز
با تغییر DNS مشکل قطعی با سیمکارت ایرانسل برطرف شد ؟؟
درخصوص VPN هم ویدیو آموزشی تهیه شده که بزودی منتشر خواهد شد.در آن ویدیو بطور کامل توضیح داده شده است.
سلام.بله.ایرانسل رو باز میکنه الان ولی رایتل رو پیدا نمیکنه و چراغش بنفش چشمک زن و آنتن پر نمایش میده.سپاسگزارم.
باسلام و وقت بخیر
خوب خداراشکر ایرانسل حل شد.برای رایتل دو پیشنهاد میدهم
1:سیمکارت رایتل داخل مودم بوده و ریست سخت افزاری کنید-آموزش ریست سخت افزاری در فیلم آموزش نصب مودم سیمکارتی آمده است
2:بعد از ریست سخت افزاری تیک رومینگ را حتما بزارید
3:در قسمت voip یا همان sip دوتا تیک مربوط به تنظیماتش را بردارید.
سلام ممنون از راهنمایی کاهایی که گفتید انجام دادم ولی متاسفانه 3g کانکت نمیشه
ایم موقعیت ما هم فقط ایرانسل 3g آنتن میده
دوست عزیز با سلام
مودم های هوواوی huawei ooredoo wbb router30 در هر سه مدل 2G/3G/4G قابل استفاده است.
برای تنظیمات دستی و انتخاب حالت 3G لطفا وارد تنظیمات مودم شوید و به منوی internet رفته و سپس در زیرمنو Multi-WAN گزینه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
بررسی کنید و درصورت داشتن هرگونه سوالی همینجا مطرح کنید/باسپاس
با سلام و خسته نباشید
من l2tp مودم رو تنظیم کردم و کانکت شده اما نمیتونم ازش عبور کنم مشکلش چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنین
باسلام و وقت بخیر
بایستی در منوی L2TP – در بخش پایینی آن روت بنویسید.جدولی در اختیاز شماست که می توانید تا 10خط روت بنویسید.برای اینکار بایستی آیپی مقصد را داشته باشید
ببخشید دقیقا باید آی پی چیو بنویسم؟
مثلا اگر میخای با سرور voip در ارتباط باشه بایستی آیپی سرور ویپ را بنویسی
اگر می خوای تلگرام را باز کنه بایستی آدرس سرورهای تلگرام را بنویسی و همینطور موارد مشابه
سلام من اولین بار که میری رمز رو تغییر بدی که بتونی به بقیه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشی رمز رو تغییر نمیده کاملا مثل فیلم همه کار ها رو هم انجام دادم ولی تغییر نمیده باید چکار کنم؟
سلام – دوتا کار انجام بده
1 ) یکی اینکه ریست سخت افزاری کن و مجدد تست کن
2 ) با پسورد سوپرادمین وارد شو.
user=ooredooadmin
pass=adminooredoo
بازم مشکلی بود درخدمتم
خیلی ممنون
ببخشید فقط یه سوال دیگه اگه الان بخوام به خط خانه وصل کنم سیمکارت نندازم چطوری باید اطلاعات رو مودم تنظیم کنم کدوم گزینه شه؟
اگر منظورتان اینترنت ADSL است ،این مودم نمی تواند برای سرویس ADSL کار کند.
تنها به 2 روش می تواند اینترنت به شما دهد :
1 ) اینترنت سیمکارت
2 ) مودم را در حالت WAN بزارید و مثلا از یک ارائه دهنده اینترنت بیسیم سرویس بگیرید و کانکشن PPPOE را داخل این مودم تنظیم کرده و یه جورایی به عنوان اکسس پوینت ازش استفاده کنید.
**تذکر : مورد دوم تنها برای اینترنت وایرلس نیست و صرفا برای یک مثال پرکاربرد است.
اها خیلی ممنون
سلام چکار کنیم که مودم با ایرانسل همخوانی داشته باشه
وصل میشه ولی آنتش پایدار نیست یا قطع و وصل میشه.
سلام انگار با سیم ایرانسل همخوانی نداره .
چه کار کنیم بتونیم از ایرانسل هم استفاده کنیم
با ایرانسل قطع و وصلی داره ولی با باقی سیم کارت ها درست کار می کنه
دوست عزیز سلام
ببینید دوتا راهکار پیشنهاد میدم – بررسی کنیدو اطلاع دهید.
1)مطابق آموزش فعال سازی رومینگ مودم قسمت منو رومینگ را فعال کنید (آموزش نوشتاری در همین پرسش و پاسخ ها موجوده و بزودی فیلم آموزشی هم منتشر میشه)
2) در تنظیم کارت شبکه دستگاهی که بهش متصل شده برید و DNS را بصورت دستی مقادیر 8.8.8.8 و 4.2.2.1 را بگذارید و ذخیره کنید
امری بود بازم درخدمتم
سلام
درصورت امکان فیلم آموزش نحوه اتصال vpn l2tp در مودم سیمکارتی هم آموزش بدید
بله حتما – بزودی فیلم آموزش تنظیمات vpn l2tp در مودم ضبط و منتشر میشه
ازین vpn برای اتصال به شبکه شرکت یا محل کارتون و همچنین اتصال به سرور ویپ نیز استفاده میشود
سلام من مودمی که از شما خرید کردم مشکل داره زمان قطع برق ووصل مجدد ان انتن قطع می شه .با دراوردن سیم کارت دوباره انتن وصل می شه .در صمن این مودم اجازه وصل شده ماینر را نمی ده برنامه از یه مودم دیگه کانفیت کردم هیچ برنامه قبل نمی کنه
سلام دوست عزیز
اگر مودم شما ایراد دارد لطفا با واحد فروش شرکت به شماره 02122735940 و 03132365672 داخلی فروش تماس بگیرید و برای تعویض مودم اقدام کنید.
برای اینکه متوجه باشید مودم داره درست کار میکنه کافیه به جز دستگاه ماینر ، دستگاه دیگری مثل موبایل یا کامپیوتری را بهش وصل کنید.اگر اینترنت دار شد که هیچی در غیر اینصورت تنظیمات مودم را مطابق فیلم آموزشی چک کنید.
درخصوص اتصال دستگاه ماینر باید عرض کنم برای مودم هیچ فرقی نداره چه دستگاهی بهش متصل میشه و درهر صورت دستگاهی که بهش متصل شده است را بهش اینترنت وصل میکنه!
احتمال می دهم شما آیپی دستی یا ip static برای دستگاه ماینر خودتون تنظیم کرده اید و همینکار باعث ایجاد اختلال شده است.بررسی کنید رنج آیپی مودم با دستگاه ماینر یکی باشد.اگر اوکی بود در تنظیمات کارت شبکه ماینر آدرس گیتوی آنرا بررسی کنید با آیپی مودم یکی باشد.
کار دیگه ای که پیشنهاد می کنم نجام بدید اینه که تنظیمات کارت شبکه ماینر را به حالت اتوماتیک یا همان DHCP بزارید تا از مودم خودش بصورت اتوماتیک آیپی بگیرد.
اگر حل نشد در همین جا مطرح کنید تا بررسی شود.
باتشکر
لطفا سریع جواب بدین اینم شماره تلفن منه 09127800362
دوست عزیز کارشناس های پشتیبانی تنها در بخش پرسش و پاسخ قادر به راهنمایی شما هستند و امکان تماس تلفنی وجود ندارد.
درصورت داشتن هرگونه سوال فنی در همین بخش سوال خود را مطرح کنید.
باتشکر
سلام لطفابه من جواب بدین
سلام پاسخ شما دوست عزیز داده شده است.لطفا پیام های قبلی را بررسی کنید
همه اینکار ها انجام شده باز جواب نمی ده زمان قطع وصل برق انتن می ره باید حتما سیم کارت باید بیرون بیاری دوباره بزنی سر جاش
دوست عزیز سلام
هیچ مشکلی نیست برای تعویض مودم با واحد فروش به شماره 02122735940 و یا 03132365276 داخلی 1 تماس بگیرید
سلام لطف کنید یه اموزش کامل برای چگونگی اتصال به vpn در این مودم فراهم کنید واقعا نیاز مونه من کل پارامتر های l2tp در صحیح وارد می کنم ولی بازم ارور میده و کانکت نمیشه
و مشکل دیگه این مودم اینه که روزی یکبار ممکن نتش بره و فقط با ذی استارت بیاد نت ایرانسله
دوست عزیز فیلم موردنظر ضبط شده و در بخش مدیا در حال ادیت است.پس از ادیت در لیست انتشار قرار خواهد گرفت.
برای کارایی بهتر مودم پیشنهاد میکنم از سیمکارت شرکت افرارسا استفاده کنید.برای کسب الاعات بیشتر با شماره تلفن 02122735940 و 03132365672 داخلی پروژه تماس بگیرید.باتشکر
سلام من به اینترنت متصل هستم به مودم با کابل تجهیزات به اینترنت وصل هستند ولی اتصال وای فای اینترنت بهم نمیده مشکل از کجاست
سلام
با چه دستگاهی بصورت وایرلس وصل میشی ؟
سلام من هم این مشکل رو دارم . با تعداد زیادی دستگاه تلفن همراه و لپتاب کانکت شدم اما فقط از طریق اتصال با کابل اینترنت داره و از طریق wifi ارور میده .ممنون میشم راهنمایی کنید
ی راهنمایی در کامنت قبلی دادم . لطفا بررسی کنید
سلام وقت بخیر من توی کانفیگ به مکل خوردم سیم کارت همراه اول رو میاره بالا ولی با سیم کارت شاتل به نت وصل نمیشه جفت سیمکارتام روی گوشی مشکلی نداره لطفا کمکم کنید که سیم شاتلم رو بتونم متصل کنم.اموزش رو کامل دیدم تمام مراحل رو هم انجام دادم بار ها ریست کردم مودم رو ولی همچنان مشکل دارم ممنون میشم کمک کنید
باسلام
اگر سیمکارت شاتل شما TD-LTE نباشد میتونید از این مودم استفاده کنید – زیرا این مودم از سری های FD فقط پشتیبانی می کند./البته پیشنهاد می کنم یکبار تنظیمات رومینگ مودم را فعال کنید و مجدد تست کنید.
مشکل دیگه اینکه همه تیکهای مودم مثل رومینگ یا Manual configuration of DNS server خاموش هستن یعنی قابل تعغیر یا زدن تیک نیستن
شما بایستی با پسورد سوپر ادمین وارد شوید
user=ooredooadmin
pass=adminooredoo
سلام و عرض ادب و تشکر بابت راهنمایی های خوبتون،سوالی ازتون دارم و ممنون میشم کمک و راهنمایی بفرمایید
من از سیم کارت ایرانسل استفاده میکنم با مودم ولی مشکل اینه که خیلی قطع و وصل میشه حتی طبق راهنمایی شما dns رو هم بصورت دستی تنظیم کردم ،دیتا رومینگ هم روشن هست ولی باز هم متاسفانه قطع و وصل میشه خواستم ببینم آیا این مشکل قابل حل هست یا اینکه باید از همراه اول استفاده کنم؟با سپاس فراوان از لطف شما بزرگوار
دوست عزیز باسلام – تشکر حمایت شما
پیشنهاد میکنم علاوه بر DNS ها، آیپی آدرس هم بصورت دستی تنظیم کنید و اگر جواب نگرفتید پشنهاد میکنم سیمکارت شرکت افرارسا که بسیار باکیفیت بوده و با این مودم نیز سازگاری کامل دارد را خریداری کنید.برای آشنایی با این سیمکارت پیشنهاد میدم این صفحع را مطالعه کنید و برای خرید لطفا با واحد فروش شرکت تماس بگیرید./
https://raymandnet.ir/راه-اندازی-اینترنت-سیمکارت-افرارسا/
تلفن تماس : 02122735940
ممنون از راهنماییتون،میشه بفرمایین آی پی آدرس رو چی باید بزارم؟و اینکه من ساکن شهر یزد هستم خواستم بدونم سرعت سیم کارت مبین نت بهتر هست یا افراسا؟
اگر رنج مودم همان 192.168.8.0/24 است مثلا بزارید 192.168.8.36 و گیت وی هم بزارید 192.168.8.1
سیمکارت مبین نت به دلیل اینکه بطور همزمان 3 کانکشن سمت مودم ارسال میکند به نوعی در برخی موارد با این مودم تداخل دارد.پس پیشنهاد می شود افرارسا را خریداری کنید که تضمینی باشد.
پیشنهاد میکنم ویدیو راه اندازی سیمکارت افرارسا را حتما ببینید
ممنون از لطف و راهنمایی شما
خواهش میکنم دوست عزیز
سلام خدا قوت
من مکانی ک هستم انتن دهی و نت دهی نداره یک مودم خریدم، و یک سیم کارت ایرانسل هم داخلش گذاشتم، اینما نوشته سیم کارت مبین نت، ایا باید این نوع باشه، چون خیلی ضعیف هستش با اینک ابی میشه گهگاهی ولی انتن نداره… چ کنم
دوست عزیز سلام
من یکم گیج شدم – الان آنتن دهی دارید یا نه؟
اگه دارید آیا اینترنت داری یا نه و اگر آنتن نداری خوب قاعدتا نباید هم اینترنت داشته باشید.
سیمکارتتون از سری های سیمکارت دیتا ایرانسل TD LTE یا ازین سیمکارتها که میتونید باهاشم صحبت کنید ؟مدل مودم شما چیه؟
سلام وقت بخیر . من این مودم را دارم و با سیم کارت افرا رسا فعال سازی شده و قابل استفاده هست . به تازه گی مغازه را جابه جا کرده ایم. در این مکان خط تلفن وجود ندارد. دستگاه کارتخوان من با خط تلفن کار میکند . چگونه میتوانم از خروجی خط تلفن این دستگاه استفاده کنم . چون وصل نمیشه . آیا تنظیمات خاصی داره . ممنون که راهنمایی میکنید.
دوست عزیز سلام
کاری که مدنظر شماست تنها با سیمکارت هایی قابل استفاده است که آن شرکت بتواند بر روی سیمکارت خود خط تلفن ثابت ارائه دهد.در حال حاضر تاجایی که مطلع هستم تنها شرکت های آسیاتک و شاتل می توانند این سروریس را ارئه دهند.که شما بایستی از همان شرکت ها ، مودم نیز با قیمت حدودی 3500000تومان به بالا تهیه کنید.
ارزان ترین روشی که پیشنهاد می دهم این است که از بانک خود درخواست کنید دستگاه کارتخوان موجود را با دستگاه کارتخوانی اینترنتی عوض کند که شما بتوانی با کابل شبکه مودم را به دستگاه کارت خوان متصل کنی.
سوالی بود درخدمتم
سلام. وقت بخیر. مودم سیمکارتی توی قسمت وایرلس مشکلی نداره ولی با کابل لعن وصل نمیشه. کسی میتونه منو راهنمایی کنه
سلام و وقت بخیر
منظورتان اینه کلا با کابل شبکه به هیچ وجه اینترنت ندارید؟آیا چک کردید ببینید زمانیکه با کابل وصل میشید اون دستگاهی که بهش وصل کردید IP گرفته یا نه!!
پورت های Lan هم از نظر نظافت بررسی کنید شاید چون دست دوم هستند این سری مودم ها محل پورت ها کثیف شده باشد
سلام مودم من با سیمکارت ایرانسل درست کار نمیکنه و اینترنت مدادوم قطع و وصل میشه
اگر با تغییر DNS ها مطابق آموزش هایی که قبلا گفته شده باز هم تغییراتی حاصل نشد احتمالا مودم شما ایراد دارد
سلام و عرض ادب ببخشید یک سئوال در مورد کانفیگ سیم کارت 360 یا همون FDD مبین نت روی مودم wbb router30-22a دارم و میخواستم بدونم چطور باید کانفیگش کرد چون من سیم کارت رو که درون دستگاه میزارم فعال میشه اما بعد از 2 یا ۳ دقیقه قطع میشه و مجددا بعد از ۱ یا ۲ دقیقه وصل میشه و همش همین مشکل دوباره ادامه داره میخواستم اگر که کانفیگ خواصی داره راهنماییم کنید چون روی سیم کارت های دیگه مشکل ندارم و فقط روی سیم کارت مبین نت این مشکل هستش . با تشکر فراوان .
با سلام و وقت بخیر
ببینید این مشکل را خیلی از دوستان دارند و بررسی ها نشون داده بدلیل اینکه سیمکارت مبین نت سه بار کانکنش میفرسته سمت اکانتینگ این اختلال بوجود میاد.با تنظیم DNS بصورت دستی 8.8.8.8 و 4.2.2.4 در دستگاهی که میخای استفاده کنی تا حد بسیار زیادی این مورد حل شده است.
پیشنهاد میکنم منوی ر.ومینگ هم فعال کنید.در فیلم آموزس راه اندازی سیمکارت افرارسا آموزش داده شده است
سلام مهندس سیاوش قسمت Roaming توی مودم فعال هست این مشکلی که در مورد سیم کارت مبین نت گفتم روی مودم اتفاق میفته و چراغ Mode مودم به رنگ قرمز در میاد و اینترنت قطع میشه و پس از 1 یا 2 دقیقه دوباره آبی میشه و اینترنت وصل میشه وگرنه در گرفتن اینترنت از وای فای مودم مشکلی نیست میخواستم بدونم توی کانفیگ مودم گزینه ای چیزی هست که باید فعال یا غیر فعال بشه تا این مشکل حل بشه با تشکر .
سلام و وقت بخیر
در مودم هیچ تنظیمی برای این موضوع نیست . تنها یک کار میمونه و اونم تنظیم DNS دستی روی کارت شبکه سیستم یا دستگاهی که به مودم متصل است.
با این مودم میشه به دستگاه کارت خوان متصل شد؟دستگاه کارت خوان با سیم
با سلام و وقت بخیر
بله به راحتی میتونید این مودم را به دستگاه باسیم و بی سیم وصل کنید
سلام
مودم ooredoo با سیم کارت رایتل کار نمیکند.
ظاهرا مودم ooredoo با سیم کارت رایتل همخوانی ندارد.
سیم کارت فعال است و در روی گوشی تست کردم اینترنت دارد.
در منوی دستگاه هم فعال بودن سیم کارت و داشتن اینترنت مشخص است اما تنها چند دقیقه اینترنت روی سیستم دارم و بعد ارتباط لپ تاپ از اینترنت قطع میشود با آنکه ظاهرا مودم همچنان اینترنت دارد. (فایروال و آنتی ویروس لپ تاچپ رو قطع کردم همچنین فایروال مودم رو و تأثیری ندارد.)
Network mode: Auto
Connection mode: Always On
PDP type: IPv4
Data roaming: Enable
همچنین در Profile بغیر از گزینه موجود data، برای رایتل یک APN جدید هم تعریف کردم در هر حالتی (none-auto-chap) همچنان مشکل باقی ست.
ETH WAN Service رو روی PPPoE و Dymanic IP (با DNS Server: 10.200.107.200) و هر دو همزمان تست کردم اما همچنان مشکل باقی ست.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر
دوست عزیز سلام
من شخصا سیمکارت رایتل را تست نکردم ولی آساتک و پیشگامان را تست کردم و جواب نداد!!!
حالا داستان از چه قراره ؟؟
خیلی از این شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت سیمکارتی LTE از خودشان دکل ندارند و مجبورن از دکل های شرکت هایی مانند ایرانسل و همراه اول استفاده کنند و به آنها متصل شوند( همون رومینگ داخلی ) حالا دوتا حالت وجدو داره :
1 ) با فعال کردن گزینه data roming در بخش network این موضوع حل میشه ( در فیلم آموزشی نصب سیمکارت افرارسا گفته شده است)
2) فرکانسی که مودم huawei ooredoo در آن کار میکنه مطابق زیر است
Upload up 50 Mbps
4G – 3G – 2G
LTE Cat 6 / LTE CAT 4 / DC-HSPA+ / HSPA / UMTS / EDGE / GPRS / GSM
LTE FDD 800/900/1800/2100/2600 MHz
LTE TDD 2600 MHz
Dual-band HSPA+ – 900 / 2100 MHz
Quad-band EDGE / GPRS – GSM 850/900/1800/1900 MHz
حالا باید بررسی کنید آیا سیمکارتی که می خواهید داخل این مودم بذارید در طیف فرکانس های بالاست یا خیر
سلام
data roaming فعال است.
مشکل فرکانس هم نیست چون مودم به اینترنت وصل است و این موضوع مشخصه ارتباط بین مودم و لپ تاپ مشکل دارد.
لحظه اولی که لپ تاپ وصل میشه اینترنت برقرار هست تا چند دقیقه بعد قطع میشه انگار سرویسی جلوی انتقال اطلاعات رو میگیره (قبلا عرض کردم که فایروال و mac filtering و … رو چک کردم و مشکل از اونها نیست.)
جالب اینکه وقتی فیلتر شکت رو لپ تاپ روشن باشه اینترنت قرار است اما بدون فیلتر شکت مطلقا!
دو مورد را چک کنید :
1 ) بصورت DHCP آی پی نگیرید ودستی ست کنید
2 ) شاید مشکل همان نرم افزار فیلترشکن باشد.ابتدا فیلترشکن را حذف یا غیر فعال کنید و سپس به تنظیمات Lan Setting مرورگر explorer برید و چک کنید تنظیمات پروکسی ست نشده باشد
بصورت DHCP سیستم IP میگیرد و در رنج درست قرار دارد. بصورت دستی هم که IP ست میکنم همچنان مشکل باقیست.
در Lan Setting هیچگونه proxy ست نیست. (بعد از خاموش کردن فیلتر شکن)
برای اینکه متوجه بشید اینترنت داخل سیستم شما هست دستور زیر را در کامند ویندوز وارد کنید Run->CMD
ping 8.8.8.8 -t
برای اینکه متوجه بشید صفحه سایت باز می شود یا نه پینگ یک سایت را با دستور زیر در همان صفحه command بگیرید
ping raymandnet.ir
هرکجا از این دستورات replay دریافت کردید اینترنت سیستم شما درست است در غیر اینصورت اینترنت یا مودم ایراد دارد.
درنهایت این مودم را با سیستم دیگری نیز امتحان کنید
سلام خسته نباشید مودم من ooredoo هستش با سیم کارت ایرانسل قطع و وصل میشه اموزش های dns را هم دیدم ولی من با گوشی وصل میشم . در مورد دیتا رومینگ هم مشکل حل میشه سرعت خیلی خوبی هم داره ولی غقط سایت داخلی رو باز میکنه سایت خارجی باز نمیشه ممنون میشم راهنمای کنید مشکلمو حل کنم
با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
تنها یک راه حل میمونه که بصورت دستی در تنظیمات وایرلس موبایلتان DNS دستی زیر را ست کنید.
8.8.8.8
4.2.2.4
سلام مودم من به غیر از چراغ پاور کلیه چراغ ها سه بار چشمک میزنند و بعد خاموش میشود دوباره بعد از چند ثانیه دوباره تکرار میشه علت چی هست
ممنون
سلام و وقت بخیر
مطابق فیلم آموزشی یکبار ریست سخت افزاری کنید.اگر درست نشد با تعویض فریم ور برید جلو و اگر بازم نشد احتمالا مشکل سخت افزاری دارید
سلام خسته نباشید من با سیم کارت td-lte مبین نت رو گذاشتم اینترنت نداد می خواست ببین مبین نت سیم کارت بدون مودم هم داره که بشه روی این مودم گذاشت مثل شما و اینکه اگه بخوام به دستگاه پز وصلش کنم مشکلی نداره ممنون
سلام دوست عزیز
سیمکارت مبین نت از سری طرح 360 مبین نت را تست کردیم و جواب داده است.
با همین سیمکارت خودتون چک کنید تیک Data Rouming فعال شده باشد.
و در آخر اینکه پس از اتصال به اینترنت شما می توانید به هر دستگاهی که می خواهید متصل کنید
ممنون بابت راهنماییتون فقط الان روی دستگاه پز بعد از ریست مودم رو که خاموش میکنیم دیگه جواب نمیده
در همین مدل آیا با وایرلس موبایلتان وصل میشود ؟
سلام خسته نباشید
این دستگاه همزمان دو ssid فعال داره راهی هست که یکی رو غیر فعال کرد تو تنظیمات رفتم نمشد غیر فعالش کرد
سلام
بله دوست عزیز برای تغییرات باید با نام کاربری و رمز عبور سوپر ادمین وارد بشید
ooredooadmin
adminooredoo
وقت بخیر.اپدیت فریمور این دستگاه رو کسی بلده.لطفا راهنمایی کنید
باتشکر
دوست عزیز سلام
این مودم ها به سفارش شرکت ooredoo در قطر می باشد./
چند باری خودمان به شرکت هووای ایمیل زدیم ولی در نهایت گفتند اگر خود شرکت ooredoo ایمیل بزنه ما براتون فریم ور را بروزرسانی میکنیم و اینکار اینجا خاتمه یافت./
خسته نباشید.لطفا نحوه اپدیت فریمور دستگاه رو بفرمایید
باتشکر
سلام
این مودم رو چند ماهه که خریدم و از سیم کارت همراه اول استفاده میکنم، جدیدا به این مشکل برخوردم که مودم برای تقریبا ۴ تا ۵ ساعت کار میکنه و بعد چراغ انتن قرمز میشه و اینترنت قطع میشه و حتما باید مودم رو رو خاموش و روشن کنم تا دوباره انتن ابی بیاد؟
یکسری از این مودم ها بدلیل فرسوده بودن یا عدم سازگاری با سیمکارت داغ کرده و اتفاقی که اشاره کردید براشون میفته
تقریبا راه حل درست و حسابی برای رفعش نداره
مودم oooredoooo خریدم ولی از عملکردش راضی نیستم لطفا جهت تنظیمات بهتر راهنمایی کنید 09151022428
سلام و وقت بخیر
این مودم ها بصورت استوک و نو و تقریبا بدون گارانتی و پشتیبانی وارد ایران شده ولی بدلیل قیمت پایین و کارایایی بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بعضا دیده شده مشکلاتی هم دارند از جمله ناسازگاری با سیمکارت ایرانسل که با تنظیم دستی DNS حل میشه (میتونید مقاله مورد نظر را بخونید) و بعضی مواقع نیز فریم ور خطا میدهد که بابت این مشکل هنوز کاری از دست کسی بر نمیاد (بدلیل اینکه تحریم هستیم و شرکت هووای میگه اولا شما تحریم هستید و دوما این محصول بصورت اختصاصی برای کشور قطر ساخته شده و به همین دلیل نمیتونیم پشتیبانی کنیم)
سلام خسته نباشین. من دقیق خود همین مودم دارم اما با سیمکارت شاتل دارم نصب میکنم. با اینکه سمت چپ مودم ۲ تا خط سیگنال میده اما اصلا اینترنت نداره. مشکل از سیم هست بنظر شما؟ چون دقیقا همین روش که شما در ویدیو نشون دادین انجام دادم.
باسلام و وقت بخیر
سیمکارت های شاتل هم فرکانس این مودم نیستند و بر پایه تکنولوژی TD-LTE کار کنند درصورتیکه مودم هووای ooredoo با پوشش مخابراتی: LTE FDD 800/900/1800/2100/2600- و فرکانس های زیر کار می کند
سلام وقت به خیر باشه . من این مودم رو تهیه کردم . سیم کارت مودم ایرانسل تهیه کردم و با لن به pc وصل کردم . اینترنت مشکلی ندارد . ولی هیچ دستگاهی به wifi این مودم وصل نمیشه . چندین تلفن همراه و لپتاب امتحان کردم . ممنون میشم راهنمایی کنید .
باسلام و وقت بخیر
این مودم ها چون بصورت استوک هستند بعضا به یسری مشکل میخوره که اصلا سر و ته نداره!!!! چندتا راه حل میگم بررسی کنید کدومشون کارتونو حل میکنه
ریست فکتوری ( بازگرداندن به تنظیمات کارخانه )
تغییر فرکانس وایرلس در تنظیمات وایرلس مودم
تغییر اسم و پسورد
بررسی بخش مک آدرس بلک لیست