در ادامه مقاله تفاوت الستیکس با فری پی بی ایکس ،  در مورد انتخاب مناسب يك رابط كاربري مركز تلفن ، مطالبی را ارئه می‌دهیم.


 انتخاب مناسب يك رابط كاربري مركز تلفن تحت شبكه بر پايه ي استريسك الستيكس یا فري پي بي ايكس (freepbx يا elastix) (قسمت دوم)

چرا گاهاً بین متخصصین استریسک نسبت به محصولاتی نظیر الستیکس و فری پی بی ایکس ( freepbx) مقاومت وجود دارد :

تفاوت elastix و freepbx
تفاوت الستیکس با FreePBX (قسمت دوم)

1- مدیریت آسان سیستم : ما به عنوان مدیر سیستم یا باید بطور کامل دسترسی به سرور و فایل های کانفيگی را نداشته و بدون دغدغه و با مسئولیت شرکت تولید کنند به تنظیمات خود اکتفا کنیم(مثال سیسکو و پاناسونیک) و یا طبق تنظیمات فایل ها به نتیجه برسیم ولی فراموش میکنیم که این راهکار ها خود- کد جنر يتور -و تداخل تنظیمات تولید دارند.

2- این محصولات برای هزاران نیاز جزئی ومورد به مورد ساخته شده اند و توسط تیم های متن باز توسعه پیدا میکنند : چه بخواهیم چه نخواهیم ما محصولاتی طرفیم که توسعه دهنده آن یک تیم متمرکز نبوده و تابع قواعد دنیای متن باز است . این موضوع باعث عدم همخوانی بخش های مختلف این نرم افزار ها می شوند که در مقایسه با هسته مرکزی (استریسک) باگ های بیشتری دارند.

3- بررسی عملکرد سیستم و مشاهده خطاهای و گزارشات آن : اگر می بینیم پس از اعمال یک تنظیم نتیجه رضایت بخش را نمیگریم و یا تنظیمات یک ترانک یا داخلی به ظاهر صحیح بوده ولی جواب صحیحی دریافت نمی شود به معنی صرفاً ایراد در سامانه نیست . گاهی اوقات باید وارد کنسول شده و لاگ ها و وضعیت خطوط را چک کنیم ، چیزی که در همه سامانه ها متن باز و غیر متن باز وجود دارد .

4- اگر کاربر نهایی یا مدیر غیر متخصص ندارید همین الان استریسک را کامپایل کنید : دقیقاً ! حقیقت تلخی وجود دارد و آن هم کاربران غیر متخصص هستند که انتظار دارند با یک کلیک سیستم ذهن آن ها را بخواند .اگر استریسک را خود کامپایل و نصب و تنظیم کنیم در مقام برخورد با این کاربران یا باید وظیفه اعمال کوچکترین تنظیمات را خود به عهده بگیریم و یا یک رابط کاربری برایشان بنویسیم (و یا اینکه یکی از این بسته های تنظیم اتوماتیک مثل فری پی بی ایکس برای برای مشتری نصب کنیم)

5- یاد بگیریم لاگ بخوانیم : اگر لاگ های زنده و یا دستورات دیباگ استریسک آشنا شویم هم ساده تر مشکلات را برطرف میکنیم و هم در زمان بروز مشکل  تقصیر را به گردن توسعه دهنده های بخت برگشته نمی اندازیم.

6- چک لیست داشته باشیم :میگویند انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود . اگر هر روز در حال نصب و تست استریسک هستید حتماً چک لیست داشته باشید . پس از هر تجربه آن را به چک لیست نکات نصب ، راه اندازی ، تست ، آموزش و خدمات اضافه کنید.

[adinserter name=”Block 2″]

pdf فایل pdf مقاله انتخاب مناسب یک رابط کاربری مرکز تلفن برپایه freepbx يا elastix

telegram     رایمند را در تلگرام دنبال کنید