مزایا VoIP | ویپ و معایب VoIP | ویپ
در این مقاله در مورد مزایا و معایب ویپ VOIP، مطالبی را ارئه میکنیم.
دلیل گسترش روز افزون از سیستم ویپ | VoIP تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم می باشد.
که گسترش دهندگان و تولید کنندگان این سیستم بدون محدودیت سیستم های آنالوگ امکان افزودن امکانات فراوانی را دارند.
از طرفی شرکت رایمند ارتباطات با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کارآمد آماده ی ارائه مشاوره و نصب و راه اندازی ویپ در اصفهان و شهرستانها میبsاشد.
در ذیل به برخی از مزایای این سیستم اشاره می شود.
-
عدم محدودیت جغرافیایی
- در سیستم های سنتی برای اتصال هر کاربر به مرکز تلفن نیاز به کابل کشی جداگانه می باشد.
البته اگر کاربر در نقطه ای خارج از محدوده جغرافیایی دفتر باشد این امر امکان پذیر نمی باشد.
در سیستم تلفنی ویپ | VoIP اتصال به مرکز از طریق شبکه می باشد.
بدین معنی که در هر نقطه از دنیا که امکان برقراری ارتباط به شبکه مرکزی از طریق وایرلس، اینترانت، اینترنت و هر شکل دیگر ارتباطی وجود داشته باشد، امکان اتصال داخلی به مرکز تلفن وجود دارد.
این اتصال می تواند از طریق گوشی تلفن تحت شبکه، رایانه، تلفن همراه و … انجام پذیرد.
-
عدم نیاز به سیم کشی مجزا
در عصر حاضرهر دفتر، شرکت، سازمان و مجموعه ای به شبکه مجهز می باشد که برای برقراری سیستم تلفنی ویپ | VoIP استفاده از بستر موجود شبکه امکان پذیر می باشد.
بدین معنی که برای سیستم تلفن دیگر نیاز به سیم کشی جداگانه وجود ندارد .
واضح است که سیمکشی، خود سبب کاهش هزینه و سهولت در کار می گردد.
-
ارتباطات رایگان
ارتباط تلفنی تحت شبکه با استفاده از طرق مختلف ارتباطی و اینترنت انجام می گیرد.
لذا مکالمات بدون نیاز به شماره گیری و بصورت رایگان انجام می پذیرد.
-
قابلیت انتقال خطوط
با استفاده از سیستم تلفنی VoIP می توان بوق هر شهر یا کشوری را در شهر یا کشور دیگری در اختیار داشت.
این روش نه تنها سبب کاهش هزینه های تلفن می گردد
بلکه با کمک آن می توان دفاتر مجازی در اختیار داشت که در دفتر اصلی پاسخگویی انجام گیرد.
از دیگر کاربرد های این روش انتقال خطوط تلفن به محلی است که مخابرات امکان واگذاری خطوط تلفن را ندارد.
-
یکپارچه سازی
شرکت ها و سازمان هایی که دارای بیش از یک دفتر می باشند در هر مرکز خطوط تلفن یا یک مرکز تلفن جداگانه دارند.
برای تماس با همدیگر باید شماره گیری کرده و ارتباط برقرار نمایند.
همچنین در صورتی که تماس از بیرون دفتر داشته باشند و تماس گیرنده با دفتر دیگری نیز قصد مکالمه داشته باشد باید از او خواست تا شماره دفاتر دیگر را شماره گیری نماید.
در سیستم مرکز تلفنی ویپ | VoIP تمامی دفاتر در دفتر اصلی متمرکز می شوند.
در صورتی که کارمندان و مدیران قصد تماس با همدیگر را داشته باشند براحتی با گرفتن شماره داخلی می توانند با هم تماس حاصل نمایند
و شخصی که از بیرون دفتر تماس گرفته است براحتی می تواند به داخلی دیگری که در دفتر دیگر قرار دارد متصل گردد.
-
مدیریت ساده
در سیستم سانترال تحت شبکه مدیریت مرکز بسیار ساده می باشد.
مراکز تلفنی ویپ VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه نموده و یا گزارش گیری نماید.
-
اتاق کنفرانس
از دیگر امکانات مراکز تلفن تحت شبکه اتاق کنفرانس می باشد که تعداد زیادی از افراد در داخل و خارج دفتر می توانند همزمان با هم مکالمه داشته باشند.
-
گسترش آسان
گسترش و اضافه نمودن کاربر در این سیستم ها بسیار آسان می باشد.
مانند سیستم های سنتی نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.
-
امکانات افزوده
مراکز تلفن ویپ | VoIP دارای امکاناتی هستند که بصورت یکپارچه در اختیار کاربر قرار می گیرد.
بسیاری از این امکانات در سیستم های سنتی قابل افزودن نمی باشد و یا برای هر کدام باید قطعه و سیستم جداگانه ای تهیه نمود.
-
مکالمات تصویری
مکالمه تصویری در سیستم های تلفنی ویپ | VoIP به راحتی امکان پذیر می باشد .
با استفاده از تلفن های تحت شبکه مجهز به دوربین و یا حتی نوت بوک و Webcam این امر امکان پذیر می باشد.
-
دریافت و ارسال فکس از طریق اینترنت
با استفاده از سیستم فکس مجازی ویپ | FoIP دستگاه مرکزی میتواند فکس را دریافت کرده و آن را به آدرس شما ایمیل نماید.
همچنین از طریق اینترنت می توان به دستگاه متصل شده و از طریق آن با شماره دفتر خود فکس ارسال نمایید.
این بدان معنی است که شما در هر نقطه از دنیا که باشید به دستگاه فکس خود دسترسی دارید.
در اجرای سیستم تلفنی ویپ | VoIP با توجه به انعطاف پذیری این تکنولوژی که در حال حاضر در دنیا به سرعت در حال گسترش می باشد.
روش های متنوعی را می توان پیاده سازی کرد که نیاز شما را بطور کامل پوشش دهد و بهترین استفاده را از این تکنولوژی روز دنیا برد.
برای مشاهده محصولات به اینجا مراجعه کنید.