کانفیگ لینک وایرلس، یکی از سخت‌ترین مراحل راه اندازی لینک وایرلس است. از این رو، در این مقاله، ویدئویی ارائه می‌شود که شما را در کانفیگ و راه اندازی یک لینک وایرلس به کمک نرم افزار میکروتیک mikrotik، راهنمایی می‌کند.

 

با مشاهده این ویدئو و انجام دستورالعمل‌های ارائه‌شده در آن، شما می‌توانید به تنهایی و بدون نیاز به هیچ آموزش دیگری، یک لینک بی‌سیم (وایرلس) میکروتیک را کانفیگ کنید. در این ویدئو آموزش کامل POINT TO POINT رادیوهای میکروتیک ارائه‌ شده است.
شما آموزش خواهید دید که تجهیزات خود را بر چه متراژ دکلی نصب کنید تا از کیفیت بیشتری بهره‌مند شوید. در این ویدئو، پس از باز کردن رادیو از کارتن و اتصال کابل برق و POE و اتصال آن به لپ تاب، آموزش کانفیگ لینک وایرلس میکروتیک آغاز می‌شود.
اگر اطلاعاتی در مورد تکنولوژی POE و مزایای منحصر به‌فرد آن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله POE را مطالعه کنید.

راه اندازی لینک وایرلس با میکروتیک

یکی از انواع راه‌های ارسال اطلاعات، ارسال به‌وسیله امواج وایرلس است.
هرگاه دو یا چند نقطه را با استفاده از تجهیزات شبکه به صورت بیسیم به یکدیگر متصل کنیم، لینک بی‌سیم برقرار شده است.
قیمت ارزان‌تر، کیفیت بیشتر و عدم نیاز به سیم‌کشی و کابل‌کشی و ارتباطی پایدار و رایگان با پهنای باندی بسیار بالا، از ویژگی‌های این روش است که باعث شده برای مسافت‌های طولانی درون شهری یا مواردی که امکان گرفتن سرویس اینترنت نیست، بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.
برای برخورداری از پهنای باند مناسب و پایدار در محیط‌های پرنویز مانند اصفهان و شهرهای بزرگ، بهره‌گیری از لینک وایرلس با میکروتیک یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌ها است.

مزایای راه اندازی لینک WIRELESS با میکروتیک

این روش اگر چه قیمت مناسب و کارایی مناسبی دارد، اما تنظیمات و کانفیگ رادیو وایرلس نیاز به دانش و اطلاعات و تجربه دارد. نصب لینک‌ وایرلس هم به همین صورت است. در این ویدئو نحوه کانفیگ لینک بی‌سیم، به زبانی ساده و کاملاً کاربردی آموزش داده شده است.

کانفیگ لینک وایرلس میکروتیک
کانفیگ لینک وایرلس میکروتیک

از جمله کاربردهای لینک وایرلس با میکروتیک می‌توان به انتقال تصویر دوربین مداربسته، انتقال خط تلفن ثابت، ارتباط بین شعبات و دفاتر یک کارخانه یا شرکت و شبکه کردن تلفن های شرکت و ارتباط تلفنی با ویپ VOIP و … اشاره کرد.
امکان استفاده از سیستم VOIP هم بر روی لینک بی‌سیم، باعث کاهش هزینه‌های تماس می‌شود. برای مثال سازمان‌ها و شرکت‌ها با استفاده از لینک بی‌سیم می‌توانند ارتباطات خود را با دیگر شعب، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی و با بهره‌گیری از پهنای باند اختصاصی برقرار سازند. برای کسب راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه به مقاله راه اندازی لینک وایرلس مراجعه کنید.

لینک وایرلس انتقال تصویر

یکی از کاربردهای لینک بی‌سیم(وایرلس) برای انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته است. انتقال تصویر با استفاده از لینک وایرلس، علاوه بر کیفیت و سرعت بالا در انتقال تصویر با کمترین تاخیر ممکن، هزینه های دیگری مثل ترافیک اینترنت و تمام شدن حجم دانلود را ندارد.

نرم‌افزار محاسبه لینک وایرلس با گوگل ارث

قوی‌ترین نرم افزار برای طراحی لینک وایرلس ، نرم افزار  Google Earth (گوگل ارث) است. امکانات منحصربه‌فرد این نرم‌افزار باعث می‌شود تا کاربران بتوانند اطلاعات کاملی درباره متراژ دکل موردنیاز و تجهیزاتی که بایستی خریداری شود را، کسب کنند.

نرم‌افزار WINBOX

یکی از ملزومات کانفیگ لینک WIRELESS، استفاده از رابط گرافیکی  WINBOX است. این نرم‌افزار یک محیط گرافیکی و امن، برای راه اندازی و کانفیگ لینگ وایرلس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید در شبکه خود به جستجوی سوئیچ‌ها، روترها و دستگاه‌های میکروتیک بپردازید.
ارتباط با روترهای میکروتیک با استفاده از IP در لایه 3 و ارتباط با روترهای میکروتیک با استفاده از Mac Address در لایه 2 هم، از دیگر مزایای استفاده از این رابط گرافیکی است.
حتی می‌توانید در برقراری ارتباط با میکروتیک، رمزنگاری کنید.
از دیگر ویژگی های WINBOX می توان به:

  • قابلیت اتصال به روترهای میکروتیک
  • امکان ذخیره کردن موارد وارد شده در تنظیمات به صورت یک فایل جداگانه
  • امکان جستجو در فایل‌ها
  • اتصال امن و مطمئن به میکروتیک
  • رمزنگاری داده‌ها در حین ارسال
  • امکان اتصال مجدد خودکار
  • امکان ریست کردن تنظیمات
  • امکان آپدیت خودکار
  • امکان اتصال از طریق پورت شبکه
  • سازگاری بالا با انواع سیستم‌های مختلف
  • و بسیاری از قابلیت های دیگر
    اشاره کرد.
کانفیگ لینک وایرلس با میکروتیک
کانفیگ لینک وایرلس با میکروتیک

در این ویدئو، هر آنچه در مورد کانفیگ لینک بیسیم (وایرلس) میکروتیک نیاز دارید، آموزش داده شده است.
اگر در هنگام راه اندازی و کانفیگ لینک بیسیم میکروتیک، سؤالاتی برای شما مطرح شد، می‌توانید در قسمت پرسش و پاسخ، بنویسید. کارشناسان فنی رایمند ارتباطات، پاسخ سؤالات و راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند داد.