تفاوت الستیکس و فری پی بی ایکس
تفاوت الستیکس با FreePBX (قسمت اول)
ژوئن 28, 2016
یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟
یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟
جولای 4, 2016
تفاوت الستیکس و فری پی بی ایکس

مقاله ی تفاوت الستیکس و فری پی بی ایکس

انتخاب مناسب يك رابط كاربري مركز تلفن تحت شبكه بر پايه ي استريسك الستيكس یا فري پي بي ايكس (freepbx يا elastix) (قسمت دوم)

چرا گاهاً بین متخصصین استریسک نسبت به محصولاتی نظیر الستیکس و فری پی بی ایکس ( freepbx) مقاومت وجود دارد :

تفاوت elastix و freepbx

1- مدیریت آسان سیستم : ما به عنوان مدیر سیستم یا باید بطور کامل دسترسی به سرور و فایل های کانفيگی را نداشته و بدون دغدغه و با مسئولیت شرکت تولید کنند به تنظیمات خود اکتفا کنیم(مثال سیسکو و پاناسونیک) و یا طبق تنظیمات فایل ها به نتیجه برسیم ولی فراموش میکنیم که این راهکار ها خود- کد جنر يتور -و تداخل تنظیمات تولید دارند.

2- این محصولات برای هزاران نیاز جزئی ومورد به مورد ساخته شده اند و توسط تیم های متن باز توسعه پیدا میکنند : چه بخواهیم چه نخواهیم ما محصولاتی طرفیم که توسعه دهنده آن یک تیم متمرکز نبوده و تابع قواعد دنیای متن باز است . این موضوع باعث عدم همخوانی بخش های مختلف این نرم افزار ها می شوند که در مقایسه با هسته مرکزی (استریسک) باگ های بیشتری دارند.

3- بررسی عملکرد سیستم و مشاهده خطاهای و گزارشات آن : اگر می بینیم پس از اعمال یک تنظیم نتیجه رضایت بخش را نمیگریم و یا تنظیمات یک ترانک یا داخلی به ظاهر صحیح بوده ولی جواب صحیحی دریافت نمی شود به معنی صرفاً ایراد در سامانه نیست . گاهی اوقات باید وارد کنسول شده و لاگ ها و وضعیت خطوط را چک کنیم ، چیزی که در همه سامانه ها متن باز و غیر متن باز وجود دارد .

4- اگر کاربر نهایی یا مدیر غیر متخصص ندارید همین الان استریسک را کامپایل کنید : دقیقاً ! حقیقت تلخی وجود دارد و آن هم کاربران غیر متخصص هستند که انتظار دارند با یک کلیک سیستم ذهن آن ها را بخواند .اگر استریسک را خود کامپایل و نصب و تنظیم کنیم در مقام برخورد با این کاربران یا باید وظیفه اعمال کوچکترین تنظیمات را خود به عهده بگیریم و یا یک رابط کاربری برایشان بنویسیم (و یا اینکه یکی از این بسته های تنظیم اتوماتیک مثل فری پی بی ایکس برای برای مشتری نصب کنیم)

5- یاد بگیریم لاگ بخوانیم : اگر لاگ های زنده و یا دستورات دیباگ استریسک آشنا شویم هم ساده تر مشکلات را برطرف میکنیم و هم در زمان بروز مشکل  تقصیر را به گردن توسعه دهنده های بخت برگشته نمی اندازیم.

6- چک لیست داشته باشیم :میگویند انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود . اگر هر روز در حال نصب و تست استریسک هستید حتماً چک لیست داشته باشید . پس از هر تجربه آن را به چک لیست نکات نصب ، راه اندازی ، تست ، آموزش و خدمات اضافه کنید.


موبایل اصفهان : 09137891009


موبایل تهران :09129341003



دفتر اصفهان : 31112-031


دفتر تهران :2273594-021


pdf فایل pdf مقاله انتخاب مناسب یک رابط کاربری مرکز تلفن برپایه freepbx يا elastix

telegram     رایمند را در تلگرام دنبال کنید 

محمدرضا سیاوش
محمدرضا سیاوش
در تعطیلات تابستان مدرسه سال 1381 در یک شرکت کامپیوتری بعنوان کارآموز مشغول به کار شدم و از آنجا علاقه من به این حوزه شکل گرفت. در بهار 1394 شرکت رایمند را رسما افتتاح کردم...

پاسخی بگذارید

قابل توجه مشتریان عزیز شرکت رایمند ارتباطات
به اطلاع میرساند به علت اختلال در خطوط تلفن مخابرات تا اطلاع ثانوی برای ارتباط با واحد فروش در بخش چت سایت (واقع در پایین سمت چپ ) ویا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید. 03132365672 - 09137891009 و 09129341003
به اطلاع میرساند به علت اختلال در خطوط تلفن مخابرات تا اطلاع ثانوی برای ارتباط با واحد فروش در بخش چت سایت (واقع در پایین سمت چپ ) ویا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید. 03132365672 - 09137891009 و 09129341003
قابل توجه مشتریان عزیز شرکت رایمند ارتباطات