سوئیچ مارلیک (Marlik)

سوئیچ مارلیک (marlik) ساخت کشور چین و دارای دو سال گارانتی تعویض می‌باشند.

این مدل سوئیچ‌ها از جنس فلزی، به رنگ گالوانیزه‌ای ، قابل حمل، دارای تعداد پورتهای 4 و 8 و 16 و 24 و در لایه 2 کارکرد دارد.

از جمله قابلیت‌های سوئیچ هایPOE مارلیک می‌توان به رکمونت شدن و اشغال کردن تنها یک یونیت و توان مصرفی مناسب با تعداد پورت‌ها و از مهمترین آن‌ها به کار رفتن تکنولوژی extend در سوئیچ های POE است که در ادامه به طور کامل این تکنولوژی شرح داده خواهد شد.

سوئیچ‌های شبکه ای که امروزه در بازار در دسترس هستند، اکثرا دارای یک پورت UPLINK اند. درحالیکه سوئیچ‌های POE مارلیک دارای 2 پورت UPLINK با سرعت 100/10 و  4 پورت POE با سرعت 100/10 مگابیت می‌باشند.

مجموعه رایمند ارتباطات به عنوان نماینده سوئیچ‌های مارلیک در استان اصفهان، در زمینه های فروش و خدمات پس از فروش نیز فعالیت می‌کند.

 

سوئیچ چیست؟

سوئیچ شبکه جزء اصلی شبکه محلی (LAN) است که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف شبکه را به یکدیگر متصل کرده و داده / اطلاعات را بین آنها تبادل کنید.
سوئیچ شبکه مارلیک به طور کلی دارای پورت‌های مختلفی است که دستگاه‌های شبکه مانند رایانه، چاپگر، سرور و غیره می‌توانند با استفاده از کابل‌های cat5E / cat6 / جک های RJ-45 به یکدیگر وصل شوند. سوئیچ های چندگانه می توانند به یکدیگر متصل شوند. تمام رایانه‌ها / دستگاه‌های شبکه‌ای که به یک سوئیچ وصل می‌شوند (یا به سوئیچ‌های دیگر متصل به این سوئیچ متصل می‌شوند) می‌توانند داده‌ها را با یکدیگر ارتباط برقرار و تبادل کنند، مادامی که همه در یک بخش شبکه یکسان باشند.

با داشتن یک شبکه رایانه‌ای (با استفاده از سوئیچ‌های شبکه شکل گرفته است)، می‌توانید یک فایل را از یک رایانه به کامپیوتر دیگر کپی کنید و یا می‌توان یک پرینتر / سرور / جعبه NAS را به هم وصل کرد و آن را با تمام رایانه‌های متصل به شبکه به اشتراک گذاشت. البته برنامه‌های کاربردی دیگری نیز وجود دارد.

سوئیچ های مارلیک

سوئیچ POE چیست؟

Power over Ethernet) POE) یک فناوری است که به کابل‌های شبکه امکان انتقال برق را می‌دهد.

به عنوان مثال، یک دوربین امنیتی دیجیتال معمولاً هنگام نصب نیاز به دو اتصال دارد:

  • اتصال به شبکه، برای اینکه بتوانید با تجهیزات ضبط و نمایش فیلم ارتباط برقرار کنید.
  • اتصال برق، برای تأمین نیروی الکتریکی که دوربین برای کار با آن نیاز دارد.

با این حال ، اگر دوربین دارای POE باشد، فقط اتصال شبکه لازم است.  زیرا انرژی الکتریکی خود را از این کابل نیز دریافت می کند.

[adinserter name=”Block 2″]

 

چرا از POE استفاده می‌کنیم؟

مشخص کردن توان بیش از اترنت مزایای بسیاری را برای نصب به ارمغان می آورد:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه : با کاهش زمان و هزینه نصب کابل کشی  برق. کابل‌های شبکه نیازی به برقکار واجد شرایط برای جابجایی آنها ندارند و می توانند در هر مکانی مستقر شوند.
  • انعطاف‌پذیری : بدون اتصال به یک پریز برق، دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های IP و نقاط دسترسی بی سیم می توانند در هر کجا که به آنها احتیاج دارند قرار بگیرند و در صورت لزوم به راحتی جابجایی شوند.
  • ایمنی: تحویل POE، هوشمند است و برای محافظت از تجهیزات شبکه از اضافه بار، قدرت و نصب نادرست طراحی شده است.
  • قابلیت اطمینان : به جای مجموعه‌ای از آداپتورهای دیواری توزیع شده، منبع POE از منبع اصلی و جهانی سازگار است. می توان از طریق منبع تغذیه بدون وقفه از آن پشتیبانی کرد و یا کنترل کرد تا دستگاه‌ها به راحتی غیرفعال یا ریست شوند
  • مقیاس‌پذیری : داشتن توان در دسترس در شبکه بدان معنی است که نصب و توزیع اتصالات شبکه ساده و کارآمد است.

POE کاربردهای زیادی دارد ، اما سه زمینه اصلی عبارتند از:

  • تلفن‌های VoIP : استفاده از POE به معنای این است که تلفن‌ها به یک سوکت دیواری وصل می شوند و دقیقاً مانند سیستم‌های قدیمی آنالوگ، از راه دور قابل استفاده هستند.
  • دوربین‌های IP – POE : اکنون در دوربین‌های مدار بسته شبکه‌ای فراگیر است، جایی که امکان استقرار سریع و انتقال مجدد آسان را فراهم می‌کند.
  • بی‌سیم : برنامه‌های Wifi و Bluetooth و … معمولاً با PoE سازگار هستند، تا مکان از راه دور را از محل‌های خروجی AC و جابجایی زیر نظرسنجی‌ها در سایت قرار دهند.

سوئیچ مارلیک poe

در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد کاربردهای سوئیچ‌های POE مارلیک در تلفن‌های VOIP و دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم.

سوئیچ های POE مارلیک در دوربین‌های مداربسته :

سوئیچ های شبکه‌ای که امروزه به دستگاه‌های دوربین مدار بسته IP متصل می‌شوند، از نوع سوئیچ‌های Ethernet هستند.

پشتیبانی سرعت توسط این مدل از سوییچ‌ها حدودا یک گیگابایت (GB) می‌باشد. سوئیچ‌های شبکه‌ای که در مراکز پردازش داده‌ها  مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌بایست سرعت بالاتری داشته باشند.

سوییچ های POE مارلیک که برای دوربین‌های داربسته مورد استفاده هستند، معمولاً سرعت های ۱۰ گیگابایت و به طور میانگین می‌تواند ۴ تا ۸ اتصال را تحت پوشش قرار دهند.

یکی از عوامل مهم در انتخاب سوئیچ مناسب توجه به نرخ مناسب انتقال اطلاعات پورت‌های شبکه سوئیچ می‌باشد.

استفاده از سوئیچ های با سرعت پورت ۱۰ Mbps می‌تواند تصاویر دوربین را دچار تاخیر نماید. از این رو پیشنهاد می‌شود حداقل از سوئیچ‌های ۱۰۰Mbps  برای سوئیچ‌ها کم پورت ( مثلا ۴ یا ۸ پورت ) استفاده گردد.

همچنین برای دوربین های با رزولوشن بالا از سوئیچ‌های با سرعت ۱۰۰۰Mbps  می باشد استفاده شود.

 در انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای سیستم مدار بسته باید موارد زیر را رعایت کنیم:

  • انتخاب صحیح نوع سوئیچ
  • تعداد پورتهای مناسب با در نظر گرفته امکان توسعه سیستم مداربسته در آینده
  • سرعت پورت‌های مناسب
  • انتخاب نوع سوئیچ POE یا معمولی
  • توان مصرفی سوئیچ شبکه

سوئیچ poe مارلیک

تکنولوژی Extend در سوئیچ‌های POE مارلیک

سوئیچ های POE مارلیک که دارای ویژگی EXTEND یا توسعه‌دهنده هستند، به شما این توانایی را می دهند که دامنه‌ی POE  خود را با استفاده از کابل‌های  CAT5E و CAT6 توسعه دهید. هنگامی که ویژگی EXTEND  فعال شده است، مسافت جا به جایی می‌تواند تا ۲۵۰ متر هم توسعه یابد.

این سوئیچ‌های POE مارلیک برای اینکه محدوده‌ی سوئیچ POE موجود را از ۱۰۰متر به ۲۰۰ متر افزایش دهند، از طریق  LTS قابلیتی را عرضه می‌کند که توسط آن، می‌توانیم از ویژگی EXTEND  استفاده کنیم.
این سوئیچ ها از استاندارد ۸۰۲٫۳af و ۸۰۲٫۳at پشتیبانی می‌کنند.
هر پورت آنها می‌تواند تا ۴۰ وات را انتقال دهد. علاوه بر این قابلیت این را دارند که پورت‌هایی با اولویت بیشتر را مشخص کنند. 

قابلیت PoE Extender  یا توسعه برق و دیتا روی بستر شبکه که ارسال دیتا و برق PoE را، تا فاصله ۲۵۰ متر(بجای ۱۰۰ متر) بر روی کابل شبکه امکان‌پذیر می‌کند، برای اولین بار توسط شرکت IP-COM  محقق گردیده و حتی در سوییچ‌های غیرمدیریتی که دارای قیمت مناسبی می‌باشند نیز، پیاده شده است.

این قابلیت، راه حل بسیار مقرون به صرفه برای پروژه‌های دوربین مداربسته و ویپ بوده و جایگزین مناسبی برای زیرساخت وایرلس و فیبرنوری در پروژه‌ها می‌باشد.