درباره ویپ | VoIP 5/5 (1)

voip

ویپ (voip) چیست ؟

تلفن تحت شبکه voip ( برگرفته از Voice over internet protocol ) به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود .

voip امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید .

امروزه با توجه به حرکت سازمان ها و شرکت ها به سمت یکپارچه سازی و متمرکز کردن سیستم های اطلاعاتی، این نیاز احساس می شود که ارتباطات آنها نیز به نحوی متمرکز و یکپارچه شوند.

استفاده از اطلاعات تماس ها در بحث مدیریت ارتباط با مشتری ، مکانیزه کردن سیستم فکس و … می‌تواند سازمان را به حداکثر بهره‌وری از این بستر ارتباطی برساند.

برای پیاده سازی این نوع از ارتباطات، بسترهای سنتی تلفنی نظیر سانترال و هایبرید پاسخگو نیست و باید به سراغ تکنولوژی جدیدتری برویم که علاوه بر پشتیبانی کامل از نیازهای تلفنی قبلی ، قابلیت های به‌روز تری را نیز در اختیار ما قرار دهد.

مزایای ویپ (voip):

مزایای ویپ

– داخلی های نامحدود

– توسعه سیستم تلفنی با هزینه کم

– استفاده از کابل کشی شبکه کامپیوتری موجود برای سیستم تلفنی

– کاهش فراوان هزینه‌ی سخت افزارها

– امکان استفاده از تلفن‌های نرم افزاری تحت سیستم عامل‌های مختلف (ویندوز، اندروید ، iOS و …)

– امکان استفاده از برندهای مختلف سخت‌افزاری در سیستم تلفنی تحت شبکه

– کاهش هزینه‌ی مکالمات بین دفاتر مختلف شرکت

– مشاهده گزارش و report از کلیه تماس‌ها

– دفترچه تلفنی یکپارچه

– منشی تلفنی هوشمند (IVR) در چندین لایه بدون نیاز به اضافه کردن سخت افزار مجزا

– ایجاد صف‌های فروش و پشتیبانی

– ایجاد مراکز تماس (Call center) برای شرکتها و مراکز اورژانس و آتش نشانی و…

– تعریف زمان‌های کاری شرکت برای برقراری و عدم برقراری تماس‌های تلفنی

– کنفرانس‌های چندجانبه صوتی و تصویری

– پیاده سازی راهکارهای هوشمند تلفنی نظیر تلفن های گویا و …

– ارسال و دریافت فکس و آرشیو آنها ، ارسال ایمیل به فکس و برعکس.

– ترکیب کلیه سرویس‌ها مانندvoice mail, E-mail  و یکپارچه نمودن سرویس‌ها

– تعریف تقویم کاری و قرار ملاقات‌ها و اطلاع‌رسانی آنها با تماس تلفنی اتوماتیک

– سیستم چت داخل سازمانی یکپارچه با سیستم تلفنی

– استفاده از GSM برای تماس‌های ورودی و خروجی

– امکان شنود و ضبط تمامی یا برخی از تماس‌های تلفنی

– و قابلیت های‌دیگر قابل پیاده سازی با سیستم های     Open Source 

در این میان دو نوع تکنولوژی معروف و مطرح یعنی سیسکو و استریسک موجود می‌باشد که سیسکو به دلیل قابلیت هایenterprise  اغلب برای سازمان‌های بزرگ با بیش از ۵۰۰ کاربر استفاده می‌شود.

اما سیستم تلفتی استریسک یک سیستم تلفنی متن باز بوده و امروز توسعه دهنگان زیادی به صورت جدی روی آن کار کرده اند و همچنان نیز در حال توسعه و گسترش آن هستند.

از جمله آنها می توان به Free PBX ، Elastix  ، Trixbox و … اشاره کرد که  با ارائه پنل کاربری Web base ،کار کردن با سیستم تلفنی را تا سطح کاربران معمولی کامپیوتر نیز آسان کرده اند.

شرکت رایمند و فعالیت در این زمینه

شرکت رایمند نیز با بهره گیری از تیمی متخصص و مجرب توانسته راهکارهای با کیفیت و متنوعی را در این زمینه به مشتریان خود عرضه کند که شامل بخش های زیر می‌باشد:

– مشاوره : برگزاری جلسات توجیهی با مشتریان برای انتخاب بهترین تجهیزات و راهکارهای مختلف سیستم های تلفنی

– طراحی: طراحی و تهیه Plan سیستم تلفنی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در جهت پیاده‌سازی هرچه بهتر انتقال صدا در بستر‌های مختلف شبکه به‌خصوص LAN و WAN

– تامین تجهیزات: تهیه تجهیزات لازم برای سیستم های تلفنی در برندهای معتبر و با کیفیت روز دنیا از جمله سرورهای IP PBX ، تلفن های IP ، گیتوی ، کارت ها و ماژول هایVOIP  استریسک و سیسکو، سوئیچ های مدیریتی و…

– پیاده سازی ، اجرا ، نگهداری و پشتیبانی : نصب و اجرای سیستم‌های تلفنی یکپارچه سازمان ها و شرکت ، توسعه و ارتقا  سیستم های تلفنی تحت شبکه موجود وtroubleshootin مشکلات‌ آنها، و همچنین عقد قرارداد نگهداری و پشتیبانی سیستم های تلفنی یکپارچه سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله خدمات شرکت رایمند در زمینه سیستم های تلفنی تحت شبکه و یکپارچه می باشد.

لطفا امتیاز دهید

اشتراک گذاری در

دیدگاه ها بسته شده است