رایمند ارتباطات

اینترنت پرسرعت وایرلس

اینترنت وایرلس چیست؟

تست

ممکن است نیاز باشد در جاهایی از اینترنت پرسرعت استفاده شود، که امکان ارائه سرویس‌هایی همچون سرویس اینترنت ADSL ، VDSL  و یا فیبر نوری (به دلایلی مانند قیمت بالا، تکمیل ظرفیت و یا سرعت پایین) میسر نیست. در این حالت گزینه مناسب، اینترنت پرسرعت وایرلس است.

 اینترنت پرسرعت وایرلس WIRELESS، شبکه‌های کامپیوتری بدون کابلی هستند که بر اساس امواج رادیویی کار می‌کنند و در لایه فیزیکی ساختار شبکه، پیاده‌سازی می‌شوند.

 در اینترنت پرسرعت وایرلس، نیاز به یک گیرنده و فرستنده  است.  یعنی مشترک اینترنت، نقش گیرنده و سرویس دهنده اینترنت، نقش فرستنده را دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای  اینترنت وایرلس، صرفه‌جویی قابل‌توجه در زمینه کابل‌ها و کابل‌کشی است. در بلندمدت این صرفه‌جویی در هزینه‌ها مشهودتر است.

علاوه بر بحث کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت پیاده‌سازی و کاهش ریسک خرابی فیزیکی سخت‌‎افزارها و تجهیزات شبکه هم از دیگر مزایای اینترنت پر سرعت وایرلس است.

اینترنت پر سرعت وایرلس

 افزایش موبایلیتی یا همان قابلیت تحرک از دیگر مزایای قابل‌توجه در اینترنت پرسرعت وایرلس است.  دسترسی اطلاعات به صورت بلادرنگ انجام می‌گیرد و نیازی به ثابت بودن در مکان خاصی  ندارید. آپدیت (به‌روزرسانی) و ارتقای پیکربندی و تنظیمات مختلف و نصب و راه‌اندازی در اینترنت وایرلس به‌مراتب  راحت‌تر از روش‌های دیگر است. امکان ارائه پهنای باند به میزان دلخواه کاربران هم، از دیگر ویژگی‌های  شاخص اینترنت پرسرعت وایرلس است.

این روش، از همه پروتکل‌ها پشتیبانی می‌کند. قابلیت کنترل و تنظیم کیفیت خطوط ارتباطی، پشتیبانی‌های مختلف مانند (نگهداری و گزارش‌های مالی و آماری برای مشترکان)،  و خدمات Billing برای سرویس‌های اشتراکی و عدم نیاز به دید مستقیم به آنتن (NLOS) از دیگر ویژگی‌های این روش است.‌

تقریباً همان دغدغه‌های امنیتی که در انواع مختلف شبکه‌های کامپیوتری وجود دارد ، در اینترنت وایرلس هم هست. از این رو   الگوریتم‌های رمزنگاری و استانداردهای رایج در تأمین امنیت شبکه بیسیم، مانند Wireless Protected Access یا WPA و Wired Equivalent Policy یا WEP   برای  ارتقای امنیت اینترنت وایرلس استفاده می‌شود. ممکن است برخی،  اینترنت وایرلس را با وای فای اشتباه بگیرند.  این دو ماهیتاً با هم متفاوت‌اند. اینترنت وایرلس به نحوه دریافت سرویس اینترنتی از شرکت‌های تأمین‌کننده اینترنت بدون استفاده از کابل و به‌وسیله امواج رادیویی گفته می‌شود. در حالی که  وای فای، به اشتراک‌گذاری اینترنت از طریق اکسس پوینت (یا همان مودم‌های ADSL یا مشابه آن) اشاره دارد.

روش‌های ارتباط اینترنت وایرلس

اینترنت وایرلس به دو روش WIMAX  و WIFI تقسیم‌بندی می‌شود. از هر کدام هم، بر اساس آنتن دهی و یا قابلیت‌های  کاربردی  در امور خانگی و یا تجاری بهره‌برداری می‌شود.

وایمکس (WiMAX) ​

وایمکس (WiMAX) مخفف (Worldwide Interoperability for Microwave Access)،  به معنای پروتکل ارتباطی برای دسترسی بی‌سیم بر پایه استاندارد IEEE 802.16 است. وایمکس امکان دسترسی به اینترنت را به هر دو صورت ثابت و کاملاً سیار  فراهم می‌کند. نرخ انتقال داده بالا،  کیفیت سرویس (QoS)، امنیت و مقیاس پذیری از ویژگی های وایمکس است. یکی از کاربردهای مهم وایمکس، ارائه سرویس‌های داده، مخابراتی (VOIP) و تلویزیون اینترنتی است.

 

تست
وایمکس

انواع اینترنت وایرلس​

دو نوع اینترنت وایرلس وجود دارد:
اینترنت وایرلس اشتراکی

اینترنت وایرلس اشتراکی

با تــوجه به محــدودیت‌های ارایه ســرویس‌های مــبتنی بر بستـــر مخــابراتی، شرکت‌های انتقال داده اقدام به ارائه خدمات پــهنای باند اشتــراکی ثابت بر بستــر بی‌سیم می‌کنند. در تکنولوژی اینترنت وایرلس اشتراکی یا (OWA)، درخواست‌کننده سرویس اینترنت، با استفاده از رادیو و اکسس‌پوینت، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم متصل می‌شود. در واقع ابتدا اینترنت از طریق رادیو   و به صورت بیسیم، به رادیوی واقع در پشت‌بام  انتقال می‌یابد و سپس از طریق کابل اینترنت، به مشترک متصل می‌شود.  مشترک هم با استفاده از مودم، می‌تواند دسترسی به اینترنت داشته باشد. از مزایای این تکنولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

اینترنت وایرلس اختصاصی

اینترنت وایرلس اختصاصی یا Dedicated

پهنای باند اختصاصی اینترنت به سرویسی گفته می شود که در آن پهنای باند، فقط به یک کاربر اختصاص داده می شود  که عمدتا دسترسی به  آن، به دو روش  فیبر نوری و ارتباط بیسیم ( Wireless ) ارائه می‌شود.

اگر کسب و کاری نیاز به  آپلود و دانلود فایل های بزرگ و یا مقادیر زیادی داده داشته باشد، و یا  برای بارگذاری وب‌سایت‌ها و پشتیبانی سرورها نیاز به پهنای باند مناسب داشته باشد، می تواند از این سرویس بهره مند شود.
 این تکنولوژی برای سازمان‌هایی که تعداد زیادی کاربر دارند و بر
قراری ارتباط مداوم و بدون نوسان با آنها، بسیار مهم است، گزینه مناسب خواهد بود. 

کسب و کارهای ارائه دهنده محتوا، سازمان های پزشکی مانند بیمارستان‌ها ، سازمان‌ها و ادارات دولتی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حتی کسب و کارهای کوچکتر مانند آژانس های خدمات عمومی ( دفاتر هواپیمایی و مسافرتی، سازمان های حمل و نقل و … ) نمونه هایی از متقاضیان پهنای باند اختصاصی  هستند.

اینترنت وایرلس اصفهان

اینترنت وایرلس اصفهان

شرکت‌های مختلفی در اصفهان اقدام به ارائه اینترنت وایرلس ارزان می‌کنند. اینترنت وایرلس شبکیه، اینترنت ایران گیت، اینترنت افرارسا و…. به عنوان شرکت‌ فروش اینترنت وایرلس اصفهان، از جمله بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت وایرلس هستند.

تست

اینترنت پرسرعت وایرلس خانگی

امروزه یکی از محبوب‌ترین تفریحات، وب‌گردی است. علاوه بر تفریح، استفاده از بستر اینترنت برای مشاغل خانگی و دورکاری‌ها هم ضروری است. خانواده‌ها برای دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند خود، می‌توانند از اینترنت پرسرعت وایرلس استفاده کنند. واضح است که دو عامل، شهر(یا منطقه) و میزان مصرف، بسیار تأثیرگذار هستند. در واقع اینترنت وایرلس خانگی، دارای سرویس‌های با ترافیک کمتر و یا همان اینترنت حجمی مناسب‌تر (در مقایسه با اینترنت های اختصاصی) هستند.  

تست
اینترنت پرسرعت وایرلس خانگی
اینترنت پرسرعت وایرلس اختصاصی

اینترنت پرسرعت وایرلس اختصاصی

امروزه یکی از اصلی‌ترین نیازهای سازمان‌ها ، ادارات و شرکت‌های مختلف ، اینترنت وایرلس اختصاصی و حرفه‌ای‌تری نیاز دارند است تا بتوانند هر لحظه و بدون وقفه، در بستری پایدار و باکیفیت از خدمات فضای مجازی استفاده کنند و خدماتی را ارائه دهند. ترافیک نامحدود،  تعداد IP استاتیک به تعداد دلخواه، تضمین عدم قطعی 99/99 % و بازگشت پول بعنوان خسارت در زمان قطعی سرویس SLA، پوشش گسترده و …، از ویژگی‌های سرویس پهنای باند اختصاصی است. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، با ارائه اینترنت اختصاصی، نیاز این‌گونه از کاربران را مرتفع کرده‌اند.

تست
تجهیزات اینترنت وایرلس
تست

تجهیزات اینترنت وایرلس

به طور کلی می‌توان گفت برای اینترنت پرسرعت وایرلس نیاز به تجهیزات زیر است:

البته بسته به نوع مصرف، هر کدام از این تجهیزات باید ویژگی‌ها و تنظیمات خاص خود را داشته باشد.

فرق اینترنت وایرلس با اینترنت وای فای
تست

فرق اینترنت وایرلس با اینترنت وای فای

در اتصال وایرلس از یک شبکه موبایلی استفاده می‌شود که امکان استفاده از اینترنت در همه جا را برای کاربران فراهم می‌کند. اما برای ایجاد  ارتباط Wi-Fi نیاز به نصب یک سخت افزار، در یک مکان دارید . در واقع  Wi-Fi یک ابزار برای اتصال شبکه های بیسیم است و بین دستگاه کاربر و روتر، ایجاد ارتباط می کند.
وایرلس محدوده وسیعتری  از  Wi-Fi را پوشش داده، اما سرعت کمتری نسبت به آن دارد.

اینترنت ADSL

ADSL  مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line و به معنای خط مشترک دیجیتال نامتقارن است. بر بستر کابل تلفن عمل میکند و هزینه ثابت خط ADSL که به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند دریافتی محاسبه میشود. با استفاده از این تکنولوژی، اتصال دائم و مطمئن به اینترنت برقرار خواهد شد. هزینه نصب ناچیزی دارد و  ارائه انواع سرویس های مختلف براساس بستر شبکه DSL VOIP, Video on demand – VoDSL, Online Game, Peer to Peer و …در آن، امکان پذیر است. 

اینترنت ADSL
تست

برای برخورداری از پهنای باند مناسب و پایدار در محیط‌های پر نویز، بهره‌گیری از لینک وایرلس با میکروتیک یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌ها است. از جمله کاربردهای لینک وایرلس با میکروتیک می‌توان به انتقال تصویر دوربین مداربسته، انتقال خط تلفن ثابت، ارتباط بین شعبات و دفاتر یک کارخانه یا شرکت و شبکه کردن تلفن‌های شرکت و ارتباط تلفنی با ویپ VOIP و … اشاره کرد.

تفاوت سرعت اینترنت وایرلس با اینترنت ADSL

اینترنت ADSL در بهترین حالت (که فاصله شما تا مرکز  حداکثر 500 متر باشد)، می‌تواند نهایتا تا سرعت 16 مگابیت برای دانلود و 1 مگابیت سرعت دانلود ارائه بدهد. همچنین، محدودیت ظرفیت در محل دارد. به این معنا که در زمان جا به جایی مکان مشترک، امکان انتقال سرویس اینترنت ADSL نیست. 

اینترنت ADSL

 اینترنت وایرلس، با توجه به انتخاب شما از 5مگ الی 300 مگ 20 مگابیت پهنای باند  دارد. حتی با پرداخت هزینه بیشتر، امکان افزایش سرعت در این تکنولوژی  وجود دارد. در سرویس اینترنت وایرلس، تا فاصله‌ای که دکل شرکت ارائه‌دهنده، پوشش‌دهی دارد، امکان جا به جایی برای کاربران مقدور است.

اینترنت وایرلس
بکگراند
بکگراند
بکگراند
بکگراند

آموزش نصب یو پی اس

در این ویدئو بطور کامل و تخصصی، نصب یو پی اس آموزش داده شده است. شما با مشاهده این ویدئو،  می توانید به راحتی یو پی اس  UPS را برای کسب و کار خود نصب کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
انتقال خط تلفن

جهت امکان سنجی فنی و اعلام قیمت ، لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.