شرکت رایمند ارتباطات نقش جهان

انتقال خط تلفن مخابرات

انتقال خط تلفن چیست؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها و نهادها معمولاً در هنگام جابه‌جایی محل کارشان با آن روبه‌رو هستند، انتقال خط تلفن مخابرات است. برای بسیاری از شرکت‌ها امکان حفظ خط تلفن بسیار اهمیت دارد. ممکن است شرکت‌هایی وجود داشته باشند که اصل تجارت آن‌ها بر اساس شماره تلفن‌های آن‌ها استوارشده باشد. درنتیجه این مسئله برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و اگر انتقال شماره تلفن به‌درستی صورت نگیرد، باعث می‌شود بخش زیادی از مشتریان خود را از دست بدهند.

در حال حاضر به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی voip می‌توان به کمک شبکه به‌راحتی شرایط انتقال خطوط تلفن را فراهم کرد. با توجه به شرایطی که امروزه در فضای کسب‌وکار به وجود آمده است، اهمیت انتقال خط تلفن و دورکاری به‌خوبی مشخص می‌شود. دورکاری تلفنی در شرایط شیوع ویروس کرونا موردتوجه بسیاری از کارفرمایان قرارگرفته است و معمولاً به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند از طریق انتقال خط تلفن و دورکاری، به فضای سابق کسب درآمد خود برگردند. در زیر به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که برای انتقال دادن خط تلفن و دورکاری مورداستفاده قرار می‌گیرد

انتقال خط تلفن

انواع خط تلفن

انواع خط تلفن

قبل از شروع توضیحات راجع به انواع روش‌های انتقال دادن خط تلفن و دورکاری یا شماره تلفن‌ها لازم است تا حدودی با انواع شماره تلفن‌های شرکت مخابرات ایران یا شماره تلفن‌های هوشمندی که توسط شرکت‌های خصوصی مانند خطوط تلفن شرکت رسپینا یا همان خط تلفن نکسفون رسپینا، خطوط تلفن شرکت آسیاتک بانام آسیاتل، خطوط تلفن شرکت شاتل یا همان شاتل تالک و… آشنا شوید.

خطوط تلفن ارائه‌شده توسط شرکت‌ها به روش‌های زیر است :

آیکن آنالوگ

ممکن است شماره تلفن‌ها ۸ رقمی باشند که در این صورت به آن‌ها تلفن‌های عادی و آنالوگ گفته می‌شود.

آیکن دیجیتال

ممکن است شماره تلفن‌ها به‌صورت دیجیتال باشند که به‌صورت چهار یا پنج‌رقمی هستند.

آیکن اینترنت

ممکن است شماره تلفن‌ها مبتنی بر اینترنت باشند که از آن دست می‌توان به سیپ ترانک ها یا سیپ فون ها اشاره کرد.

راه انتقال خط تلفن چیست؟

  یکی از فناوری‌های جدید است که می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد آن برای انتقال خط تلفن مخابرات و دورکاری و همچنین انتقال مکالمات است. به کمک voip می‌توان کار انتقال خط تلفن و دورکاری را با هزینه بسیار پایین نسبت به سایر روش‌های موجود انجام داد. انتقال خط تلفن و دورکاری از طریق voip به روش‌های مختلفی پیاده‌سازی می‌شود که در اینجا به توضیح دو مورد آن می‌پردازیم. در یک روش نیاز به داشتن دو دستگاه گیت وی و همچنین یک ارتباط شبکه‌ای بین دو نقاط موردنظر که می‌تواند از طریق خط اینترنت یا خط اینترانت است و روش دیگر راه‌اندازی سرور ویپ در هر نقطه و برقراری ارتباط بین این دو سرور است. در نظر داشته باشید نقاط موردنظر بایستی به هر روشی از طریق شبکه‌های کامپیوتری به یکدیگر متصل باشند. هزینه انتقال خط تلفن و دورکاری ثابت از طریق voip نسبت به سایر روش‌های موجود بسیار پایین‌تر است.

  گاهی ممکن است در یک محدوده جغرافیایی، شرکت یا سازمانی نیاز به یک خط تلفن جدید داشته باشد، اما به دلیل کامل بودن ظرفیت خطوط تلفن برای آن منطقه، امکان دستیابی به خط تلفن جدید وجود نداشته باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توان از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر انتقال خط تلفن و دورکاری را انجام داد، به کمک اینترنت است. همچنین از این شیوه‌ی انتقال خط تلفن (به کمک اینترنت) می‌توان برای سازمان‌ها و اداراتی استفاده کرد که در یک محدوده جغرافیایی نیستند اما از یک یا چند خط ثابت برای کل مجموعه استفاده می‌کنند. برای انتقال خط تلفن از طریق اینترنت در مرحله اول باید یک لینک ارتباطی شبکه بین دونقطه برقرار شود. این لینک ارتباطی می‌تواند به‌صورت اینترنت وایرلس، اینترنت ADSL و یا اینترانت باشد. همچنین در مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، می‌توان از اینترنت ماهواره‌ای برای انتقال خط تلفن و دورکاری استفاده نمود

شاید شما جز اون دسته از شرکت‌ها یا سازمان‌هایی هستید که دارای چندین شعبه یا دفتر هستند. شما به‌راحتی می‌توانید با راه‌اندازی لینک وایرلس بین شعبات یا دفاتر خود و برقراری یک ارتباط شبکه امن و پایدار اقدام به انتقال خط تلفن خود و یا با راه‌اندازی ویپ بین دفاتر خود مکالمات خود را نیز منتقل کنید. این روش بدون نیاز به هرگونه سرویس اینترنت اعم از اینترنت وایرلس، اینترانت و یا اینترنت ADSL کار انتقال خط تلفن و دورکاری یا انتقال مکالمات تلفنی را انجام می‌دهد. این روش شاید در ابتدا شامل هزینه‌هایی باشد ولی بدون وابستگی به اینترنت و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و یا حتی هزینه‌های اینترنت شامل هزینه‌های شارژ ترافیک، افت سرعت اینترنت و قطعی‌های اینترنت راه‌اندازی می‌شود. این روش در مقایسه با انتقال خط تلفن با اینترنت بسیار امن‌تر، باسرعت بالاتر و در بلندمدت بسیار مقرون به‌صرفه و کم هزینه است

دورکاری چیست؟

دورکاری به معنای ایجاد یک ارتباط جدید بین مشتری و کار و کارمند و رئیس است، به این صورت که به‌جای اینکه کارمند در محل کار حاضر شود، در خانه می‌ماند و وظایف تعیین شده را در محیط خانه و به‌صورت دورکاری پشتیبانی آنلاین و یا به‌صورت دورکاری با کامپیوتر انجام می‌دهد. در شرایط حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت افراد، انتقال خط تلفن مخابرات و دورکاری بسیار موردتوجه قرارگرفته است و متقاضیان خاص خود را پیداکرده است. ارتباط مستقیمی بین انتقال خط تلفن و دورکاری وجود دارد.

مزایای دورکاری

معایب دورکاری

تجهیزات انتقال خط تلفن و دورکاری

انتقال خط تلفن مخابرات
عدد 1

ابتدا باید ازنظر ارتباط شبکه‌های کامپیوتری یک لینک ارتباطی بین دونقطه موردنظر برقرار شود.

عدد 2

برای انتقال خط تلفن مخابرات به دو عدد گیت وی و یک خط اینترنت نیاز است. یک گیت وی در مبدأ نصب‌شده و گیت وی دیگری در مقصد نصب خواهد شد. برای این منظور باید از گیت وی های fxo و fxs استفاده نمود. گیت وی FXO مربوط به نقطه مبدأ است و گیت وی FXS مربوط به نقطه مقصد است. در این حالت بایستی سیم تلفن را به گیت وی FXO در مبدأ و گوشی تلفن را در مقصد به گیت وی FXS متصل کنید. در این حالت می‌توانید افراد در مبدأ هم با تلفن‌های موجود در مقصد ارتباط برقرار کنند و بلعکس هم افراد ساکن در مقصد با تلفن‌های موجود در مبدأ تماس بگیرند.

تجهیزات انتقال خط تلفن از طریق voip علاوه بر تجهیزات ذکرشده در بالا، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای دیگری نیز هستند که برای داشتن یک ارتباط مؤثرتر و باکیفیت‌تر در voip مورداستفاده قرار می‌گیرند.

هزینه انتقال خط تلفن ثابت

در مورد هزینه انتقال خط تلفن ثابت با توجه به انتخاب روش‌های انتقال خط تلفن و دورکاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

هزینه برقراری ارتباط بین نقاط

بخشی از هزینه‌های انتقال خط تلفن مخابرات و دورکاری مربوط به هزینه برقراری ارتباط بین نقاط است که بین مبدأ و مقصد وجود دارد و باعث می‌شود این دونقطه به یکدیگر متصل شوند. این هزینه شامل خرید و راه‌اندازی لینک وایرلس، خرید سرویس اینترنت یا سرویس اینترانت است.

هزینه انتقال خط تلفن
گیت وی fxo

هزینه دستگاه گیت وی

بخش دیگر هزینه ای است که برای تهیه دو دستگاه گت وی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزینه نصب و راه اندازی

بخش سوم دستمزد افرادی است که کار راه اندازی و انتقال خط تلفن مخابرات از طریق وایرلس  و یا به کمک ویپ و اینترنت انجام می دهند.

هزینه نصب و راه اندازی
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.