انتقال خط تلفن روی اینترنت به چه معناست؟

انتقال خط تلفن یا سانترال روی اینترنت

 

انتقال خط تلفن بارها برای شما پیش آمده بدلیل جا به جایی محل شرکت یا مغازه تان نیاز دارید خط تلفن های آنجا را نیز به محل جدیدتان انتقال دهید ولی مخابرات نتوانسته اینکار را انجام دهد.شاید به خودتان بگویید براحتی خطوط را دایورت می کنید!!!بله امکانش وجود دارد ولی علاوه بر هزینه های انتقال تماس که باید به مخابرات پرداخت کنید نمی توانید با آن خط ها تماس بگیرید.یا اصلا شما شرکتی هستید چندین شعبه دارد و در هر شعبه سانترال دارید.تا حالا به این فکر کردی می توانید سانترال های خود را شبکه کنید ؟به این فکر کردید وقتی تو یکی از شعبات نشستی بتونی با داخلی همکارت در شعبه دیگری بصورت داخلی و کاملا رایگان صحبت کنید؟حال راه حل چیست ؟

چگونه می توانیم خطوط تلفن را بر روی اینترنت انتقال دهیم؟

چگونه می توانیم داخلی های سانترال را به هم وصل یا به نوعی سانترال را شبکه کنیم؟

برای اطلاعات بیشتر لطفا تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

 

بستر انتقال خط تلفن چیست ؟

برای انتقال خط تلفن یا داخلی سانترال بایستی بین شعبات خود یک ارتباط شبکه ای داشته باشید.شما می توانید هم از طریق لینک وایرلس و هم از طریق اینترنت ارتباط شبکه بین شعبات خود را برقرار کنید.

تجهیزات مورد نیاز انتقال خط تلفن چیست؟

برای انتقال خط تلفن بر روی اینترنت یا شبکه با در نظر گرفتن آماده بودن ارتباط بین دو نقطه مبدا و مقصد شما نیاز به دو عدد گیتوی ویپ دارید.یکی از گیتوی ها بعنوان فرستنده خطوط تلفن بنام گیتوی FXO در سمت مبدا که خروجی سانترال یا خطوط تلفن مخابرات قرار دارد نصب می شود و دیگری گیتوی FXS در سمت مقصد بعنوان گیرنده خطوط برای دریافت و بهره برداری نصب می شود.

در اینجا ما از دو گیتوی نیوراک استفاده می کنیم.

  1. گیتوی FXO  نیوراک (مبدا )
  2. گیتوی FXS نیوراک (مقصد )

هزینه های انتقال خط تلفن 

همانطور که در بخش قبل توضیح دادم برای انتقال خطوط تلفن یا انتقال داخلی های سانترال نیاز به گیتوی ویپ داریم.گیتوی های ویپ در بردنهای متنوعی با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود.این گیتوی ها با ظرفیت های مختلفی یا همان تعداد پورت های مختلفی تولید می شوند.

بطور مثال : گیتوی 2 پورت FXO یا گیتوی 4 پورت FXS

بطور معمول گیتوها در پورت های 2 – 4 – 8 – 16 – 24 – 48 پورت تولید می شوند.

انواع گیتوی ویپ
فروش گیتوی ویپ

انواع گیتو های ویپ

  1. گیتوی نیوراک | Newrock
  2. گیتوی اوپن وکس | Openvox
  3. گیتوی گرنداستریم | Grandstream
  4. گیتوی یستار | Yeastar
  5. گیتوی دینستار | Dinstar
  6. گیتوی زایکو | Zyco
  7. گیتوی لینک سیس | Linksys
  8. گیتوی دلینک | Dlink
  9. گیتوی زاکسل | Zyxel
  10. گیتوی سنگوما | Sangoma

البته دستگاهایی که معرفی کردم به هیچ عنوان بر اساس کیفیت یا قیمت شماره گذاری نشده و تنها دستگاهایی است که من بیشتر باهاش کار کردم.

لیست قیمت گیتوی های نیوراک و گرنداستریم
لیست قیمت گیتوی های نیوراک و گرنداستریم

لیست قیمت گیتوی های ویپ

با توجه به نوسانات نرخ دلار در ایران و همچنین میزان عرضه و تقاضا قیمت گیتوی ها متغییر است که شما می توانید بطور روزانه با کارشناسان فروش شرکت ما تماس بگیرید و از لیست قیمت گیتوی ها مطلع شوید.

[adinserter name=”Block 2″]

ولی اگر بخواهم حدود قیمت همین گیتوی هایی که در این آموزش توضیح دادم را اعلام کنم میشه گفت قیمت گیتوی نیوراک 2پورت FXO حدودا 1/200/000 تومان و قیمت گیتوی 2پورت FXS نیوراک حدودا 800/000 تومان است.

 

فیلم آموزشی انتقال خط تلفن توسط گیتوی های نیوراک

[aparat id=”m7Cs0″]