رایمند ارتباطات

راه اندازی خط سیپ ترانک

سیپ ترانک چیست؟

تلفن اینترنتی و خط سیپ ترانک واژه‌ هایی است که در سال های اخیر بیشتر به گوش می رسد. این واژه از سیپ و ترانک تشکیل شده است. سیپ یک پروتکل است که از این پروتکل برای برقراری مکالمات بر روی شبکه استفاده می شود. سیپ در بین تمامی پروتکل هایی که برای انتقال صدا وجود دارد، از همه مهم تر است و این انتقال در بستر شبکه یا همان voip اتفاق می افتد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید یک تماس تلفنی برقرار کرده و با آن تماس را مدیریت کنید. بنابراین برای تلفن اینترنتی و سیب ترانک حتماً به پروتکل سیپ برای برقراری مکالمه در بستر شبکه احتیاج داریم. همچنین مفهوم ترانک وجود دارد که برای درک بهتر تلفن اینترنتی و سیپ ترانک به تعریف ترانک می‌پردازیم. ترانک به ارتباط هایی گفته می شود که در بستر آن ها بیش از یک مکالمه امکان برقراری داشته باشد. در واقع می‌توان گفت ترانک یک مفهوم است که در تلفن اینترنتی و سیپ ترانک مورد استفاده قرار می گیرد.

امکانات سیپ ترانک

امنیت

امنیت

تلفن اینترنتی و سیپ ترانک یکی از امن‌ترین سرویس‌های تلفن موجود در بازار است.

پیشوند مشابه

یکسان بودن پیش شماره

پیش شماره خطوط سیپ یا خط اینترنتی در یک شرکت یا سازمان می تواند یکسان باشد.

کیفیت صدا

کیفیت صدا

کیفیت صدا در تماس های تلفن اینترنتی و سیب ترانک نسبت به سنتی و شهری مناسب تر است.

کاهش قیمت

کاهش هزینه ها

استفاده از تلفن اینترنتی و سیب ترانک باعث کاهش هزینه‌ های مکالمات می شود. تعرفه‌ی سرویس سیپ ترانک نسبت به خطوط شهری ارزان‌تر است.

مالکیت دائمی

مالکیت دائمی خط

با جابجایی شرکت ها و سازمان ها ، مالکیت خط اینترنتی یا سیپ ترانک دچار مشکل نشده و مشکلی برای نام های خط تلفن ثابت به وجود نمی آید.

راه اندازی خط سیپ ترانک

هزینه راه اندازی سیپ ترانک

برای راه اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک یک مودم سیپ ترانک مورد نیاز است. مودم هایی وجود دارد که به راه اندازی sip trunk مخابرات کمک می کنند. می توان گفت هزینه ی راه اندازی سیپ ترانک بیشتر مربوط به هزینه مودم و تجهیزات آن است که قیمتی بین دو و نیم میلیون تا سه و نیم میلیون تومان دارند.

راه اندازی خط سیپ ترانک

سیپ ترانک 5 رقمی

برای راه اندازی تلفن اینترنتی و سیب ترانک 4 قالب مختلف وجود دارد، این قالب ها عبارتند از: شماره های ۵ رقمی یک طرفه و دوطرفه و شماره های سیپ ترانک ۴ رقمی یک طرفه و دوطرفه. راه اندازی خط سیپ ترانک مخابرات تهران به صورت پنج رقمی به تازگی توسط شرکت مخابرات ارائه شده است.

انواع سیپ ترانک

انواع سیپ ترانک

انواع خط تلفن اینترنتی و سیپ ترانک متفاوت است که هر یک از کاربران باید با توجه به نیاز هایی که دارند و ظرفیت خط خود یک طرح را انتخاب کنند و هر یک از طرح ها دارای تعرفه متفاوتی است که تعرفه ی سیپ ترانک با توجه به مزایای که دارد و با توجه به نوع طرح می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه ثبت نام سیپ ترانک

برای راه اندازی سیپ ترانک شاتل اصفهان و یا راه اندازی سیپ ترانک مخابرات اصفهان مدارکی مورد نیاز است که می توان به مواردی همچون اساسنامه شرکت، آگهی آخرین تغییرات شرکت، مدارک مربوط به امور مالیاتی و … اشاره نمود.

تلفن اینترنتی و سیب ترانک می‌تواند توسط شرکت های مختلف مانند شاتل، آسیاتک، مخابرات، رسپینا و … راه اندازی شود.

تنظیمات سیپ ترانک

روش های راه اندازی سیپ ترانک

یکی از روش های راه اندازی سیپ ترانک الستیکس است که به یک سری موارد نیاز دارد.
استفاده از روش الستیکس برای راه اندازی خط سیپ ترانک نیاز به داشتن یک شبکه با کیفیت دارد. یک شبکه با کیفیت به شما کمک می کند تا بتوانید مکالمه تلفنی را به خوبی برقرار کنید.
نکته بعدی اینکه اگر شبکه ما کیفیت خوبی نداشته باشد، قطع و وصل می شود و در صورتی که قطع و وصل اتفاق بیفتد ممکن است کلمات به خوبی منتقل نشود.
برای راه‌اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک حتما باید یک سرور مناسب وجود داشته باشد. سروری که مشخصات فنی خوبی داشته باشد و بتواند برای طولانی مدت روشن بماند.
برای راه اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک نیاز است ایزابل را بر روی سروری که تهیه کرده ایم نصب کنیم.
این روش راه اندازی نیاز به ضبط مکالمات دارد و باید این آب این گزینه را نیز بر روی سرور مورد نظر راه اندازی کنیم. آی پی فون ها نیز یکی از موارد دیگری است برای راه اندازی تلفن اینترنتی مورد نیاز هستند.
همچنین گیت وی به شما کمک می کند تا خط های آنالوگ شهری یا همان خط های ۸ رقمی را به سیستم سرور متصل کنید .

تجهیزات مورد نیاز سیپ ترانک

 برای راه اندازی یک خط تلفن اینترنتی و سیپ ترانک به یک مودم نیاز است. مودم ها می تواند با مارک جی دات بیز و یا مودم های سیسکو، هواوی و آی تاس باشند. برای راه اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک باید حتماً یک خط تلفن چهار یا پنج رقمی وجود داشته باشد.

همچنین یک گت وی برای استفاده از تلفن های قدیمی نیز باید وجود داشته باشد.
سیپ ترانک هایی که در بستر مخابرات ارائه می شوند، بر روی زوج سیم مسی قابلیت تحویل دارند.
همچنین تلفن اینترنتی و سیپ ترانک هایی که توسط مخابرات ارائه می‌شوند، نیاز به یک مودم دارند، اما اگر شما بخواهید سرویس تلفن اینترنتی و سیپ ترانک را بر روی شاتل و یا آسیاتک دریافت کنید، نیازی به مودم وجود ندارد و می‌توان با یک مودم adsl معمولی سیپ تراک را راه‌اندازی کرد.اما باید از آن شرکت اینترنت دریافت کنید.
از موارد دیگری که برای راه‌اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک مورد نیاز است، راه‌اندازی voip است. برای راه اندازی ویپ نیز تجهیزات، روش ها، هزینه ها و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع ان باید سرویس ویپ انتخاب شود.
راه اندازی ویپ هم می‌تواند به کمک سانترال هایی که در بازار وجود دارند، انجام شود و یا اینکه می توانید آن را بر روی یک سرور نصب کنید و از طریق آن سرور به پردازش تماس‌های خود بپردازید.

تجهیزات مورد نیاز-Sip-Trunk

قیمت خطوط سیپ ترانک

هزینه تعرفه سیب ترانک با توجه به مصوباتی است که شرکت مخابرات انجام می‌دهد و این مصوبات ممکن است سالانه تغییر پیدا کند. به طور کلی قیمت تلفن اینترنتی و سیپ ترانک دارای دو بخش است، مقدار ثابتی که اولین بار پرداخت می‌شود و هزینه ‌ای که ماهانه و یا سالانه برای هزینه نگهداری سیپ ترانک باید پرداخت شود.

تفاوت سیپ ترانک با سیپ فون چیست؟

سیپ فون ها نیز بستری برای انجام مکالمات تلفنی بر روی adsl هستند. این مزیت را مخابرات به مشترکان می دهد که از اینترنت مخابرات برای تلفن اینترنتی استفاده کنند و منحصر به شرکت مخابرات است و در واقع یک ارتباط مشترک به کمک سوئیچ های مخابرات است که یک یا چند خط adsl در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تماس های خود را برقرار کنید اما سیب ترانک در واقع یک مفهوم ارتباطی است که می‌تواند شامل برقراری چند مکالمه در بستر اینترنت باشد و منحصر به مخابرات نیست و می‌توان از آسیاتک، شاتل و سایر موارد دیگر این ارتباط تلفنی را برقرار نمود.

راه اندازی خط سیپ ترانک
راه اندازی e1

تفاوت سیپ ترانک با E1

تفاوتی که بین E1 و سیپ ترانک وجود دارد، در نوع استاندارد هایی است که سوئیچ ها و مراکز برای برقراری ارتباط از آن استفاده می کنند.

سیپ ترانک ها می توانند از طریق فیبر نوری یا سرویس های adsl قابلیت انتقال داشته باشند . همچنین سیپ ترانک از پروتکل سیپ برای انتقال مکالمات در بستر شبکه وای فا استفاده می کنند، اما E1 خطوط دیجیتالی هستند که به برقراری ارتباط تلفنی می پردازند.

تلفن اینترنتی چیست؟

در حال حاضر پروتکل‌ هایی وجود دارند که می‌توان بر اساس آن ها به انتقال مکالمات تلفنی در بستر اینترنت پرداخت. مهم‌ترین نوع این پروتکل‌ ها، پروتکل سیپ است که با این پروتکل می‌توان یک تماس امن در بستر اینترنت و در قالب تلفن اینترنتی و سیپ ترانک را تجربه کرد. تلفن اینترنتی و سیپ ترانک می توانند به سه دسته تقسیم شود:

آیکن عدد 1

تماس های ویپ با ویپ

در این نوع تماس‌ها، کلیه مکالماتی که بر پایه voip هستند، می توانند با مکالماتی که بر پایه ی voip انجام می شود، ارتباط برقرار کنند. مانند ارتباطی که بین دفاتر نمایندگی در نقاط مختلف کشور برقرار می‌شود و همه آن ها از ابزار voip برای ارتباطات استفاده می شوند .

آیکن عدد 2

تلفن های معمولی و voip

مکالماتی که در بستر شبکه انجام می‌شوند، می‌توانند با کسانی که از طریق شبکه مخابرات سنتی اقدام به برقراری ارتباط می‌کنند، تماس بگیرند. در این نوع ارتباطات دستگاهی وجود دارد که این دستگاه نقش واسط را داشته و اقدام به تبدیل اطلاعات از شبکه آی پی به شبکه تلفن های سنتی و شهری می کند.

آیکن عدد 3

تماس های معمولی و درون شهری

لیست تعرفه سیپ ترانک شرکت شاتل، مخابرات، آسیاتک و رسپینا

لیست تعرفه شرکت مخابرات، شاتل، آسیاتک و رسپینا برای راه اندازی تلفن اینترنتی و سیپ ترانک با توجه به کانال های آن می تواند متفاوت باشد، تعداد کانال ها از 5 تا 120 کانال متفاوت است و دارای محدوده ی قیمت 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان است. همچنین هزینه ها با توجه به شماره رند طلایی، شماره ی رند غیر طلایی و شماره ی غیر رند می تواند متفاوت باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.